شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد

حوزه/ نماینده مردم شادگان در مجلس دهم حوزه علمیه را اساس انقلاب اسلامی دانست و گفت: خشت اول انقلاب اسلامی را حوزه علمیه گذاشت و نهضت مردمی که به دنبال آن ایجاد شد بر اساس معیارهای اسلامی در حوزه پایه ریزی شد و این روند ساده ای نبود که یک روزه شکل بگیرد.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد منتخب مجلس دهم در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، در خصوص اظهارات مقام معظم رهبری پیرامون حوزه انقلابی اظهار داشت: انقلاب در اثر روشنگری های علما و روحانیون قدیم و جدید صورت گرفت. اما اکنون نمی توانیم از حوزه و روحانی بخواهیم سکوت کنند و از مسایل جاری کشور دور بماند.

وی گفت: در گذشته برخی بر این باور بودند که حوزه باید دور از مسایل سیاسی باشد. عالم وارسته و پرهیزگار کسی است که از مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جاری کشور دوری کند و اصولا نباید در این مسایل دخالت نماید.

منتخب مجلس دهم گفت: در مقابل این تفکر، امام خمینی(ره) با پیگیری های مستمر، عکس آن را قائل بودند و این فکر را رهبری کردند که روحانی باید در کنار مردم و در خدمت جامعه باشد و نتیجه آن شد که انقلاب اسلامی به وجود آمد.

ناصری نژاد در خصوص رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حوزه انقلابی گفت: متاسفانه این تفکر که حوزه باید از مسایل سیاسی دور باشد، از بین نرفته و بقایای این تفکر هنوز در حوزه وجود دارد.

وی افزود: عده ای سعی می کنند تفکر فاصله گرفتن از سیاست و مدیریت کشور را به حوزه القا کنند و چنین تفسیر نمایند که انقلاب با محوریت حوزه صورت گرفت و شما روحانیون زحمات زیادی کشیدید. خونهای زیادی ریخته شد و عده بسیاری به زندان افتادند، اما اکنون نتیجه چیست؟

منتخب مردم شادگان در مجلس دهم با ابراز تاسف از تحلیل کسانی که قصد دارند روحانیت و حوزه را بی انگیزه کنند گفت: این قبیل افراد می گویند؛ نتیجه انقلاب اسلامی این شده که بسیار از مردم نسبت به روحانیت و لباس روحانیت بدبین شده اند و بسیاری از مشکلات را از چشم روحانیت می بینند. بنابر این روحانی و حوزه باید از سیاست کناره گیری کند.

وی افزود: این تفکر تاکید می کند که برای حفظ حوزه، آبرو و شان روحانیت، باید بعد از پایان دادن به رژیم شاهنشاهی، روحانی در گوشه حوزه می نشست و کارهای دینی خودش را انجام می داد. چنین القا می کنند که روحانی باید به تدریس بپردازد و در نهایت مشکلات شرعی مردم را پاسخگو باشد.

حجت الاسلام ناصری نژاد گفت: این تکفر خطرناکی است و اگر این فکر در حوزه رشد کند و باعث شود علما و روحانیون از انقلاب و سیاست دوری کنند، یا حتی با رویکردهای سیاسی زاویه پیدا کنند، به نفع نظام، اسلام و مردم نیست.

وی با یادآوری اینکه امام  خمینی(ره) همیشه بر انقلابی ماندن حوزه و روحانیت تاکید می کردند گفت: دیدیم که آیت الله خامنه ای نیز به تبع امام بر ادامه این مسیر تاکید کردند و خواستند تا حوزه انقلابی بماند. بنابر این همانطور که روحانیت جرقه انقلاب را زد و آنرا پیروز کرد، باید ادامه راه و بقای انقلاب را نیز تضمین کند.

این نماینده دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه بقای انقلاب و نظام، انقلابی ماندن حوزه علمیه است گفت: از پیروزی اسلام تاکنون تنها راه و بقای دین اسلام این بوده که علما در صحنه بمانند.

ناصری نژاد با اعلام اینکه این تفکر خطرناک نباید در بین روحانیون جا بیفتد که مردم به ما تهمت می زنند و جایگاه روحانیت در خطر است بنابر این از صحنه کنار بکشیم گفت: این تفکر به صلاح نیست و خلاف نظر رهبری و علمای بزرگ است. بنابر این حوزه علمیه همانطور که باعث انقلاب شد، باید انقلابی بماند و انقلاب را حفظ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha