جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس مجلس سنای بلژیک با رئیس جامعه المصطفی

حوزه/ رئیس مجلس سنای بلژیک ضمن تأکید بر تقویت ارتباط میان مراکز علمی ایران و بلژیک، گفت: متاسفانه گفتمان انقلاب اسلامی ایران، آنگونه که باید در کشورهای اروپایی تبیین نشده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم کریستین دوفرین رئیس مجلس سنای بلژیک در دیدار با  حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، ضمن توجه به نوع نگاه انقلاب اسلامی و جامعه المصطفی نسبت به آموزه های اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم این دیدارها فتح بابی برای گفتگوهای بین فرهنگی و بین ادیانی دو کشور ایران و بلژیک باشد.

وی ضمن تأکید بر این که امیدواریم روابط دو کشور تحکیم یافته، شاهد روابط رو به رشدی با بازدهی فزاینده باشیم، اظهار داشت: ملت بلژیک از همدردی ایران اسلامی نسبت به وقایع بروکسل خرسند است.

رئیس مجلس سنای بلژیک با اشاره به این که ایران در مبارزه با تروریسم و ثبات منطقه مولفه و عنصر مهمی به شمار می رود، یادآور شد: باید با تبادل اطلاعات و همکاری با جمهوری اسلامی ایران با تروریسم جهانی مبارزه نمود.

خانم دوفرین با بیان این که بلژیک کشوری صلح طلب است، خاطرنشان کرد: فعالیت هایی به منظور مقابله با افراط گرایی در راستای شناخت ریشه های جذب جوانان اروپایی به گروه های افراطی صورت گرفته شده است.

وی با اشاره به این که رویکردهای اندیشه ای و فکری و عقلانی از جایگاه مهمی برخوردار است، ابراز داشت: با رویکرد عقلانی، فرهنگی و توجه به رویکرد تعامل و گفتگو، می توان با تهدیدات جامعه جهانی مبارزه نمود.

رئیس مجلس سنای بلژیک خواستار تقویت ارتباطات میان مراکز علمی ایران و بلژیک شد و ابراز داشت: تبادلات استاد و دانشجو بیشتر مورد توجه مراکز علمی و تحقیقاتی ایران و بلژیک قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که نگاه های صلح طلبانه و عدالت خواهانه جامعه المصطفی قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: ما همواره به دنبال عدالت، مساوات و قدم نهادن در مسیر صلح هستیم؛ تعاملات علمی میان مراکز دو کشور می توان تأثیرات بسزایی در راستای صلح جهانی داشته باشد.

خانم دوفرین در پایان خواستار معرفی و تبیین هرچه دقیق تر گفتمان اسلام ناب در کشورهای اروپایی شد و اظهار داشت: متاسفانه گفتمان انقلاب اسلامی ایران، آنگونه که باید در کشورهای اروپایی تبیین نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha