پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید مطهری

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی گفت: شهید مطهری به دنبال مکتب سازی در عرصه های دین، فرهنگ و علم بود و در این خصوص خدمات بسیاری انجام داد.

دکتر سید حسین فخر زارع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری ابراز داشت: ایشان همچون شهید صدر و علامه طباطبایی به دنبال مکتب سازی برای مباحث اسلامی و دینی بود و این کار ایشان باعث تحول و پویایی قابل توجهی در مقولات علمی و فرهنگی کشور شد.

وی افزود: البته پرداختن به شاخ و برگ های این مقولات کمابیش در حوزه و دانشگاه وجود داشته اما شهید مطهری با نگاه عمیق فلسفی و علمی خود در پی شالوده سازی و توجه به مبنای دین و فرهنگ و علم بود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: از این حیث باید گفت که ارزش واقعی کار این بزرگان سال ها بعد مشخص می شود کما این که خود شهید مطهری نیز درباره استادش علامه طباطبایی می گفت که کار ایشان صد سال بعد گل می کند و نمود می یابد.

وی بیان داشت: به اعتقاد بنده خدماتی که ایشان در رشته های مختلف علمی به ویژه در رابطه با فلسفه و معرفت اسلامی انجام داد، هنوز ارزش واقعی شان چه در حوزه و چه دانشگاه شناخته نشده است.

فخر زارع همچنین تاکید کرد: این ها در واقع مبنای فرهنگی و فکری است که روح پریشان آدمی را به کاشانه خود باز می گرداند و لذا اگر حوزویان و دانشگاهیان به این مهم به درستی و عمیق بپردازند هم حق شهید مطهری و هم حق دین و علم در جامعه به خوبی ادا می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha