پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پاسخگوی شبهات معاملات بانکی

حوزه/ اساتید و روحانیون باید بیشتر با قوانین امور بانکی و معاملاتی نظیر بورس، بیمه و ... آشنایی داشته باشند تا بتوانند به شبهاتی که در این موارد مطرح می شود، پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در دوره آشنایی با معاملات و امور بانکی، ویژه روحانیون و اساتید حوزه قزوین که در مدیریت حوزه استان برگزار شد، به ضرورت برگزاری این دوره ها تاکید کرد و گفت:طلاب و فضلای حوزه علاوه بر اینکه به عنوان یک روحانی و مبلغ دین محل رجوع اقشار مختلف مردم متدین هستند خود نیز به عنوان مشتری بانک ها نیازمند آشنایی کاربردی با معاملات بانکی هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: با توجه به اسلامی بودن کشور ما و الگو بودن آن برای سایر کشورهای اسلامی، ضروری است احکام مربوطه به بانکداری به صورت جزیی و تفصیلی مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تبیین مسائل شرعی معاملات بانکی بر عهده  مراجع تقلید و حوزه های علمیه می باشد، لذا روحانیون باید قوانین بانکی و نحوه اجرای معاملات را به خوبی آموخته و با احکام شرعی آن آشنا شده و نظرات و اشکالات را به مسئولین مربوطه منتقل کنند.

*ضرورت آشنایی حوزویان با معاملات بانکی

حجت الاسلام جواد عبادی، مدیر موسسه آموزش و تحقیقات فقه اقتصادی طیبات نیز در این دوره به ضرورت اهمیت برگزاری دوره های آشنایی با قوانین و معاملات بانکی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر 13 دوره از این کلاس ها در شهرستان ها و استان های کشور برگزار شده است.

مدیر موسسه آموزش فقه اقتصادی طیبات ادامه داد: برگزاری این دوره ها با حضور کارشناسان حوزوی آشنا به امور بانکی می تواند در نحوه صحیح انجام معاملات بانکی بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: اساتید و روحانیون باید بیشتر با قوانین امور بانکی و معاملاتی نظیر بورس، بیمه و ... آشنایی داشته باشند تا بتوانند به شبهاتی که در این موارد مطرح می شود، پاسخ دهند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha