سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
گور دسته جمعی شیعیان نیجریه

حوزه/ ارتش نیجریه قصد دارد به طور مخفیانه گور دسته جمعی شیعیان را نبش قبر کرده و پیکر صدها مسلمان شیعه را به مکان دیگری منتقل کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از uncova.com، خبرنگاران مطلع شده‌اند ارتش نیجریه قصد دارد به طور مخفیانه گور دسته جمعی شیعیان را نبش قبر کرده و پیکر صدها مسلمان شیعه را که دسامبر گذشته بدست سربازان این ارتش قتل عام شده بودند و در این گور دسته جمعی در زاریا ، ایالت کادونا در نیجریه دفن شده بودند به مکان دیگری منتقل کند.

ارتش نیجریه پس از اینکه صدها تن از اعضای شیعیان را در 12-14 دسامبر 2015 در یک کشتار دسته جمعی به شهادت رساند، آن‌ها را در گورهای دسته جمعی به خاک سپرد، یکی از این گورهای دسته جمعی در ناحیه ماندو زاریا کشف شده است.

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل تعداد کشته شدگان غیرنظامی در این حمله وحشیانه نزدیک به یک هزار تن می‌رسد که در پی حمله به شیعیان و خانه شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه رخ داد و سپس قربانیان این قتل عام در گورهای دسته جمعی دفن شدند.

سربازان همچنین در این حمله فرزندان شیخ ابراهیم زاکزاکی را به شهادت رسانده و وی را به همراه همسرش که مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته بودند از خانه‌شان ربودند. سربازان ارتش نیجریه همچنین خانه شیخ و محل سکونت دیگر شیعیان را در زاریا به آتش کشیدند. شیخ ابراهیم زاکزاکی از زمان دستگیری تاکنون در انظار عمومی دیده نشده است.

طبق گزارش خبرنگاران تعداد زیادی از سربازان ارتش نیجریه در محل گور دسته جمعی مستقر شده و پاسبانی می‌دهند و جلوی هرگونه تلاشی را برای بازگشایی قبر اجساد دفن شده در آنجا را گرفته‌اند. آن‌ها همچنین این ناحیه را در اشغال خودشان قرار داده‌اند تا نبش قبر و بردن اجساد از این محل را به مکانی دیگر تسهیل کرده تا به این طریق هر گونه مدارک و شواهدی را مبنی بر جنایت وحشتناک‌ خودشان از بین ببرند.

اخبار مبنی بر تلاش ارتش نیجریه در سرپوش گذاشتن روی جنایت زاریا زمانی منتشر شده است که تنها یک هفته از بیانیه مسئولین ایالتی کادونا و اذهان به کشتار و دفن اجساد در گور دسته جمعی می‌گذرد.

طی روزهای گذشته فعالان حقوق بشر در نیجریه خواستار نبش گورهای دسته جمعی برای مشخص شدن تعداد قربانیان فاجعه زاریا شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha