پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حاجی صادقی

حوزه/ دشمن به دنبال آن است که ارزش ها و باورهای دینی را از نیروهای مسلح جدا کند و یک نیروی خشک، نظامی و دستوری را تربیت کند و این مسئله جز با جدا کردن روحانیت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ممکن نیست.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در اصفهان، با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، پیرامون مهمترین نقش روحانیت در نیروهای مسلح،  اظهار کرد: ویژگی نیروهای مسلح  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که اقتدار و توان آن فقط به ابزارها و ادوات نظامی و جنگی نیست.

وی با بیان این که مولفه اقتدار نیروهای نظامی ایران تنها به طرح ها، برنامه ها و راهبردها نیست، گفت: برجسته ترین عامل اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی، ایمان و اعتقادات قوی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که روحانیت عوامل معنوی را در نیروهای مسلح  بارور و شکوفا کرده، ابراز داشت: روحانیت  فقط مبلغ دین در نیروهای مسلح نیست، بلکه اقتدار اصلی نیروها را با افزایش قدرت ایمانی و اعتقادی در برابر دشمنان تضمین می کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنی جبهه استکبار با حضور روحانیون در نیروهای ملسح ایران به این دلیل است که می داند تا مادامی حوزویان در کنار  پرسنل حضور دارند، نمی تواند روحیه اعتقادی آنان را بشکند.

حجت الاسلام و المسلیمن حاجی صادقی تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است که ارزش ها و باورهای دینی  را از نیروهای مسلح جدا کند و یک نیروی خشک، نظامی و دستوری که فقط تابع اوامر نظامی است، تربیت کند و این مسئله جز با جدا کردن روحانیت از نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ممکن نیست.

313/38

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha