جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ائمه(ع)

حوزه/ حجت الاسلام فرخی گفت: نگاه معرفتي موجب نزديکي به ائمه اطهار(ع) مي شود و لازمه آن دقيق انديشيدن و فکر کردن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام فرخی، مسئول بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا ، امروز در نشست اخلاقی در جمع پاسداران لشکر عملیاتی 25 کربلا ، با یادآوری این‌که هر کاری چاره دارد و دانستن و به کار گیری یا عدم به کار گیری آن، بهشت و جهنم را تعیین می کند، گفت: زندگی راحت و توام با سلامت چهار ویژگی دارد.

وی افزود: انسان برای زندگی خوب باید قناعت داشته باشد و در غیر اینصورت زندگی براو دشوار و جهنمی می شود.

حجت الاسلام فرخی ادامه داد: بیرون کردن کینه از دل موجب اذت در زندگی می شود و اگر در دل انسان کینه قرار گیرد دل را می سوزاند و زندگی را دشوار می کند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا مازندران، حسد را سومین عامل در بد بودن زندگی برشمرد و بیان کرد: حسد همانند اتشی است که هیزم را می سوزاند و موجب می شود دین هم از بین برود به همین دلیل بیرون کردن حسد در زندگی آنرا زیبا و راحت می کند.

وی معاشرت و هم نشینی با اهل خیر را چهارمین عامل و ویزگی در زندگی سالم و راحت خواند و اظهار داشت: اگر می خواهید از لذت دنیا و زندگی بهره مند شوید با اهل خیر بنشید و معاشرت کنید.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) در زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: درس گرفتن از زندگي اهل‌بيت(ع) انسان را به تقوا و کمال نزديک مي‌کند؛ لذا در اين راستا بايد زندگاني اهل‌بيت(ع)براي مردم تعريف و تفسير شود، از همين رو شناساندن معارف اهل‌بيت(ع)به مردم بهترين خدمت به آنها است.

حجت الاسلام فرخی تصريح کرد: تمام حرکات و سخنان اهل‌بيت(ع)، حاوي مطالبي است که انسان با بهره‌گيري از اين مطالب مي‌توانددر زندگي موفق باشد.

وی اظهار داشت: انسان ها براي دوري از آلودگي به شبهات فکري، فرهنگي و ديني، بايد با توسل به اهل بيت(ع) و قرآن به يقين و ايمان قلبي برسند.

استاد حوزه علمیه مازندران، تهذيب نفس و آراستگي باطن را در به کارگيري معارف قرآن در زندگي اجتماعي موثر و قرآن را کتاب زندگي دانست و اذعان داشت: ميزان برقراري ارتباط با قرآن با افزايش معنويت انسان رابطه مستقيم و انکار ناپذير دارد.

وی با بيان اين‌که تفکر و تعقل بايد توأم با معرفت باشد، ادامه داد: لازم است در مباحث ديني و فرهنگي با تدبر بيشتر و از زواياي مختلف به موضوع نگاه کنيم.

حجت الاسلام فرخی با بیان این که همه ما باید نسبت به ساخت مقدس ائمه اطهار(ع) به یک معرفت عمیق دست پیدا کنیم، گفت: نگاه معرفتي موجب نزديکي به ائمه اطهار(ع) مي شود و لازمه آن، دقيق انديشيدن و فکر کردن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha