پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: ارائه سالانه ۶ هزار مدرک و پایان نامه در سطوح مختلف در حوزه علمیه قم، ظرفیت گسترده ای است که می تواند در راستای فرهنگسازی زیست محیطی در میان آحاد جامعه نیز به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در دیدار مدیرکل و معاونین  اداره کل  محیط زیست استان قم در سخنانی اظهار داشت: با وجود سفارش های موکد اسلام در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، متاسفانه در کشورمان آن گونه که بایسته و شایسته است، به این مساله مهم  توجه نشده است.

وی با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهر مقدس قم در تولید و نشر اندیشه ناب تشیع و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت ظرفیتی عظیم برای فرهنگسازی و همچنین ایجاد حساسیت در میان عموم مردم در رابطه با مسایل زیست محیطی با تکیه بر آموزه های دینی است.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه همه ما به قم و نظام اسلامی مدیون هستیم و حفظ و احیای محیط زیست برای ما واجب است، گفت: اگر اطلاع رسانی و فرهنگسازی در راستای حفظ و حراست از محیط زیست به درستی انجام شود و مردم و مسئولان درک درستی از وضعیت کنونی و چالش های پیش روی محیط زیست داشته باشند، بسیاری از دغدغه ها در این جهت از میان برداشته می شود.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد از طلاب و روحانیون سراسر کشور در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل بوده و تمامی مراکز پژوهشی و ستادی بالادستی حوزه های علمیه در قم حضور دارند، تصریح کرد: وجود سالانه 6 هزار مدرک و پایان نامه در سطوح مختلف در حوزه علمیه قم، ظرفیت گسترده ای است که می تواند در راستای فرهنگسازی زیست محیطی در میان آحاد جامعه به کار گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان این که ظرفیت های طبیعی قم همچنان برای مردم و مسئولان استان ناشناخته مانده است، بر ضرورت اطلاع رسانی هدفمند به مسوولان و گروه های مرجع در این رابطه تاکید کرد و گفت: مسئولان با آگاهی از شرایط زیست محیطی استان، هرچه بیشتر در حفظ و حراست از آن حساسیت داشته و به مقابله با عوامل تخریب محیط زیست بپردازند.

سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار، ضمن ارایه گزارشی از ظرفیت ها و توانمندی زیست محیطی استان، بر ضرورت فرهنگسازی و نمایه کردن این مزیت ها برای مردم و مسوولان تاکید کرد و گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب، مبلغان و روحانیون باید هرچه بیشتر در جهت افزایش حساسیت ها در جامعه نسبت به حفظ و حراست از محیط زیست با تکیه بر آموزه های دینی تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha