چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی

حوزه/مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری جشنواره هنرهای سنتی رضوی در اصفهان با هدف تبیین سبک زندگی و سیره زندگی امام هشتم شیعیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام والمسلین حبیب الله ارزانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره هنرهای سنتی رضوی در هفته کرامت از پنجم الی یازدهم ذیقعده در اصفهان برگزار می شود، اظهارداشت: این همایش که به بررسی برکات وجودی امام رضا(ع) می پردازد، سبک زندگی و سیره زندگی امام هشتم شیعیان را تبیین می کند.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اهمیت برگزاری با شکوه این مراسم بیان کرد: اتاق فکرهایی با حضور اساتید هنرهای سنتی، حوزویان و دانشگاهیان تشکیل می شود که در آن برنامه های این همایش بررسی و تدوین می شود.

وی ادامه داد: جایگاه امام رضا(ع) در فرهنگ مردم ایران بسیار غنی بوده و سعی شده  در قالب هنرهای سنتی به این مقوله پرداخته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد محورهای این جشنواره یادآورشد: احادیث رضوی، سبک زندگی و سیره امام هشتم شیعیان، نماز عید فطر، حرم رضوی، القاب حضرت امام رضا(ع)، زائران غریب و حضور امام زادگان در ایران، محورهای این همایش هستند و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در قالب های نگارگری، طراحی، طراحی نقوش سنتی، تشعیر و تذهیب و گل مرغ از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha