جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پوراکبر

حوزه/ امروز بانوان به خصوص خواهران طلبه یک رسالت عظیم در برابر دسیسه های استکبار جهانی دارند؛ آنها باید با معرفی الگو های دینی رسالت تاریخی زینبی و فاطمی خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام پور اکبر مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل و امام جمعه تنکابن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر گسترش حوزه های علمیه اظهارداشت:  مهمترین نیاز بشر در امر تعلیم و تربیت، داشتن الگوهای موفق اخلاقی در زندگی است و قطعا سیره و سنت اهل بیت (علیهم السلام) بهترین الگو برای انسان ها می باشد.

وی افزود: نظر به این که حوزه های علمیه وارثان انبیاء و اولیای الهی می باشند، لذا باید با توجه به نیاز بشریت در شرایط امروز، یک الگوی کامل برای زندگی اسلامی باشند؛ همچنین گفتار آنها با رفتارشان یکی باشد. در غیر این صورت سایر اقدامات و تلاش های آنان نتیجه خوبی نخواهد داشت .

امام جمعه تنکابن تاکید کرد: در حال حاضر یکی از رسالت های تاریخی حوزه های علمیه به عنوان الگوهای جامعه اسلامی این است که تشنگان معارف الهی را با آب کوثر ولایت ائمه معصومین(علیهم السلام) سیراب کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: با توجه به این که بانوان نیمی از جمعیت جامعه و مربی تمام افراد جامعه می باشند؛ لذا نقش، تاثیر و وظیفه آنان در قبال  امور تربیتی جامعه  به مراتب بیشتر از آقایان است.

حجت الاسلام پور اکبر با اشاره به ضرورت وجود حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: در حال حاضر که دشمن با تمام امکانات خود بر علیه ما توطئه نموده و در این مسیر از زن به عنوان یک ابزار مهم و تاثیر گذار جهت اشاعه فساد و بی بند و باری در جامعه استفاده می کند، وظیفه زنان جامعه ما به خصوص خواهران طلبه به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی، سنگین تر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز بانوان به خصوص خواهران طلبه یک رسالت عظیم در برابر دسیسه های استکبار جهانی دارند؛ لذا باید با معرفی الگو های دینی و همچنین اجرای برنامه های تربیتی، نقشه های دشمن را خنثی کرده و در جهت احیا و ترویج  فرهنگ دینی وارزشهای اسلامی گام برداشته و رسالت تاریخی زینبی و فاطمی خود را ایفا کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha