جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسعود قربانی

حوزه/معاون فرهنگی اوقاف مازندران گفت: حضور مبلغان در روستاها، موجب تقویت باور های دینی می شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف مازندران عصر امروز، در دیدار جمعی از مبلغان دینی مرکز استان، گفت: خداوند متعال دين خود را با تبليغ ياري مي‌كند و تبليغ دين خدا بدون تلاش مجاهدانه و نيت الهي مبلغان ممكن نخواهد بود و همان طور كه در آيه شريفه ذكر شده در راه تبليغ دين از احدي جز خداوند متعال نبايد ترسيد.

وی با بیان این که یک مبلغ باید با مردم انس و الفت داشته باشد تا بتوان در دل هاي آنها نفوذ كند، گفت: فلسفه وجودي مبلغ بيان و تبليغ است و يك مبلغ ديني اگر مي خواهد تبليغش مؤثر باشد و در مردم تغيير ايجاد كند بايد تبليغش مستمر و تدريجي باشد.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران بر ضروت بیان مسائل تبلیغی به زبان ساده برای مردم از سوی مبلغان تأکید کرد و افزود:  مبلغان ديني در سخنراني هايي كه براي مردم دارند، بايد از گفتن مباحث سنگين فلسفي دوري كنند و با مردم به زبان ساده سخن بگويند و به بيان احكام، اخلاقيات، عقايد نيز توجه داشته باشند.

حجت الاسلام قربانی ايجاد انس و الفت با مردم را يك ضرورت در كار تبليغ بيان كرد و گفت: برخي از مردم بي اطلاع از دين و يا كم اطلاع از دين هستند بايد در جهت آشنا كردن آنها با دين به معني واقعي و صحيح آن اقدام شود و در ضمن مداراي با مردم نيز مورد توجه قرار بگيرد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مبلغان دینی امروز بايد مجهز به علم روز باشند و از وقايع پيرامون خود اطلاع کافي داشته باشند و در زمينه هاي مختلف ديني، اجتماعي و حتي مسايل اقتصادي و سياسي در پيشبرد اهداف نظام تبليغ کنند.

وی با بیان این که مهم ترین ابزار یک مبلغ باید توکل به خدا باشد، بیان داشت: یک مبلغ دینی باید با توکل بر سختي ها و کمبود امکانات فائق آید و تنها در جهت تبلیغ و ترویج دین گام بردارد.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که در دنياي کنوني پاسخگو بودن به سؤالات بدون ابهام، يکي از مهم ترين وظايفي است که به عهده مبلغان ديني قرار دارد، عنوان داشت: کسب معرفت دين و ارتقای سطح مهارت و دانش روز همواره باید مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد.

حجت الاسلام قربانی حضور یک روحانی در روستاها را منشأ آرامش و نزديک بودن دل‌ها و موجب وحدت و دوستي آنان قلمداد کرد و یادآورشد: ثواب کار تبليغي و فرهنگي در روستا قابل توصيف نيست و افرادي که در اين مسير به روحاني ياري مي‌رسانند در ثواب آنها سهيم هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران  اضافه کرد: مبلغان بايد راه پيامبر(ص) را ادامه داده و نقش خود را به عنوان مصباح و چراغ روشن جامعه بودن به خوبي ايفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha