جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس انجمن کلام حوزه

حوزه/ رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم راه اندازی مجله علمی پژوهشی و ارائه ۳۲ مقاله علمی برخوردار از امتیاز علمی، برپایی کارگاه آموزشی در ۱۲ موضوع مختلف، برگزاری کارگروه های مشترک را از برخی فعایت های این انجمن برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار شنبه شب در دهمین مجمع عمومی اعضای انجمن کلام اسلامی حوزه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دو ساله نهمین دوره هئیت مدیره انجمن اظهارداشت: طی سالهای 93 و 94 انجمن با جذب اعتباری خوب، توانست اقدامات مختلفی را با همکاری کلیه اعضا در بخش های مختلف انجام دهد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در این دوره انجمن دیدارهایی را با مراجع معظم تقلید و اساتید برجسته حوزه های علمیه داشته است، بطوریکه با سفر به استان خوزستان و دیدار با آیت الله موسوی جزایری مقرر شد دو گرایش از رشته کلام اسلامی حوزه در حوزه علمیه اهواز دایر شود.

قائم مقام ریاست پژوهشگاه قرآن و حدیث بیان داشت: کسب رتبه نخست در بین انجمن های علمی حوزه در سال 93 و انجام ده ها برنامه علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی برگ زرینی در پرونده فعالیت های این انجمن ارزشمند می باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین برنجکار اظهارداشت: راه اندازی مجله علمی پژوهشی و ارائه 32 مقاله علمی برخوردار از امتیاز علمی، برپایی کارگاه آموزشی در 12 موضوع مختلف، برگزاری کارگروه های مشترک با همکاری جامعه المصطفی، دفتر تبلیغات، دانشگاه دارالحدیث و... از جمله این فعالیت ها است.

وی ادامه داد: برپایی 117 جلسه آموزشی با سایر مراکز حوزوی و اجرای 20 نشست علمی و سه همایش ملی همچنین برپایی یک کرسی رسمی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در انجمن های علمی حوزه بی سابقه می باشد، از دیگر افتخارات انجمن علمی کلام اسلامی می باشد.

رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه گفت: انتشار چند کتاب به همراه انتشار 8 شماره از فصلنامه کلام اسلامی از فعالیت های دیگر انجمن است.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار افزود: تنوع در جذب و فعالیت اعضای پیوسته و ناپیوسته انجمن یکی از امتیازات برجسته انجمن کلام اسلامی می باشد که از هر موسسه، نهاد، سازمان و مرکز حوزوی فرهیخته و اندیشمندی را در خود دارد.

وی برای انتخابات پنجمین دوره نیز از همه اعضا خواست که بنا بر تنوع محیط فعالیت و اداری خود نسبت به ثبت نام اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha