شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کرمی

حوزه/ اگرطلبه جوان امروز می خواهد استاد مطهری شود، باید مانند ایشان تلاش کند تا بتواند موثر واقع گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین کرمی شنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام استاد و معلم در جمع خانواده طلاب مدرسه علمیه ملاصادق قم با بیان این که استاد شهید مطهری نمونه و الگوی بسیار مناسب برای جامعه علمی و جوانان است گفت: دانش و روش و  منش شهید مطهری باعث شده او به عنوان الگو معرفی و شناخته شود.

این کارشناس تربیتی بیان داشت: منظور از دانش استاد شهید مطهری این است که هر دانشی در هر علومی در آن زمان بود ایشان از آن آگاه  بود و همه تولیدات مراکز علمی جهان را رصد می کرد؛ چیزی نبود که از نظر و دقت ایشان  بگذرد.

وی بیان داشت: استاد شهید مطهری در انتقال مباحث دقت نظر بالایی داشت و با این دقت نظر علمی همه را شیفته خود می کرد و از این طریق مجذوب او می شدند.

 حجت الاسلام  والمسلمین کرمی با بیان این که  طلبه باید انرژی زیاد برای تعلیم و تعلم بگذارد تا بتواند پیشرفت کند  اظهار داشت: روش آیت الله مطهری،‌ بسیار منحصر به فرد بود؛ اما این طور نیست که این روش او دست نیافتی و استثناء عالم خلقت باشد، اگرطلبه جوان امروز می خواهد استاد مطهری شود، باید مانند ایشان تلاش کند تا بتواند مؤثر واقع شود.

این کارشناس امور تربیتی بیان داشت: از 10 سالگی تا 27 سالگی برای انسان  تعارض خاص هویتی پیش می آید که در حول محور شخصیت و عواطف و علایق و خشم قرارمی گیرد.

وی عنوان کرد: اکثر جوانان دراین سن دچار به هم ریختگی تعارض می شوند؛ در نماز می ایستد حوصله ندارد مورد انتقاد قرار می گیرد زود رنج می شود و آستانه  تحمل او پائین می آید.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی گفت: تعارض هویتی گاهی به سمت والدین، گاهی به سمت ابزار دوست است، اگر می خواهید تعارض را از بین ببرید باید در صبحانه غذاهایی میل شود که دارای  ویتامین بی و ای باشد.

 کارشناس امورتربیتی با بیان این که بازی های کامپیوتری خطرات بسیار جدی برای نسل جوان به دنبال دارد افزود: انیشتین در آخر عمر خود به این نتیجه رسیده، آنچه که در علوم اسلامی و انسانی وجود دارد در هیچ علومی نیست.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha