جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه خواستار تلاش همگانی از سوی نخبگان حوزه و دانشگاه به منظور شناساندن اندیشه مطهر شهید مطهری به نسل جوان شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما باید هر چه بیشتر و بهتر این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار را به نسل جوان جامعه به خصوص طلاب و فضلای جوان بشناسانیم تا از ایشان به خوبی الگوگیری کنند.

وی با اشاره به عظمت جایگاه شهید مطهری در کلام امام راحل، علامه طباطبایی، مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های این عالم فرزانه ، پاسخگویی به شبهات بود به ویژه در رابطه با این دروغ بزرگ دشمنان که اسلام قابلیت و توانایی اداره مطلوب جامعه و حل مشکلات بشر امروز را ندارد که شهید مطهری با نگارش کتب و نیز سخنرانی های متعدد به روشنی به این گونه شبهات علیه اسلام پاسخ مستدل و منطقی می دادند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین در ادامه با اشاره به نقش بسیار ممتاز استاد مطهری در شکل گیری بنیان های فکری، قانونی و مکتبی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ایشان به درستی تئوریسین انقلاب اسلامی و شخصیتی بود که حضرت امام (ره) او را پاره تن خود توصیف کرده و از فقدان ایشان  پس از شهادت، بسیار مغموم بودند.

وی افزود: بی شک ترویج کتب استاد مطهری و استفاده از آن به عنوان متون درسی طلاب حرکت ارزشمندی است که می تواند تا حدود زیادی به شناخت بیشتر این متفکر و اندیشمند بزرگ به حوزه های علمیه کمک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha