پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی

حوزه/ مدیر امور مراکز تخصصی حوزه های علمیه گفت: حاصل کار معلمی، معرفت است که انسان را به سعادت می رساند و او را در زمره اهل نجات قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی با گرامیداشت مقام معلم و شهید استاد مطهری گفت: معلمی کار انبیای الهی و ائمه معصوم علیهم السلام است که اوصیای آنها را که عالمان دین تشکیل می دهند، پای در این عرصه گذاشته اند و به تعلیم و تربیت می پردازند.
مدیر مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در اسلام  افزود: حاصل کار معلمی، معرفت است که انسان  را به سعادت می رساند و او را در زمره اهل نجات قرار می دهد.
وی با بیان این که بیشترین تأثیر را معلمان بر نسل های آینده می گذارند، تصریح کرد: هر چه تعلیم و تزکیه در این عرصه بیشتر باشد، به همان اندازه بشریت در مسیر سعادت قرار می گیرد. اگر امروزه آسیب های مختلف در جامعه مشاهده می شود، نشان از کم توجهی به نقش معلمی در هدایت انسان ها دارد.
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی افزود: اگر امروز نام و نشانی از مکتب اهل بیت علیهم السلام و اسلام ناب وجود دارد، به واسطه زحمات اساتید و بزرگانی است که به ویژه در حوزه ها، در عرصه تعلیم و تعلم مشغول فعالیت هستند.
وی در ادامه فلسفه تخصص در رشته های مختلف حوزه را تأثیرگذاری هرچه بیشتر در جامعه و آموزش هرچه بهتر و کارآمد تر طلاب عنوان کرد و گفت: مؤسسه آموزش عالی تربیت مدرس در مدت فعالیت خود کارهای ارزشمندی انجام داده که شایسته تقدیر است.
مدیر امور مراکز تخصصی حوزه های علمیه ادامه داد: ما از بزرگان دینی که هر کدام در طول تاریخ تمام تلاش خود را به کار برده بهره های فراوان بردیم و آنچه که امروزه در اختیار ماست، از آثار تلاش های این بزرگان می باشد.
وی خاطرنشان کرد: اساتید حوزه، زحمت بسیاری می کشند، ولی حوزه نتوانسته این تلاش ها را پاسخ دهد. این بزرگان تلاش های زیادی می کنند و شاگردان فراوانی تربیت می کنند، حوزه باید نسبت به شأن و جایگاه و منزلتی که اساتید دارند، ادای دین کند.
انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha