جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آزمون ورودی حوزه علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مشرفی از رقابت ۷۰۲ داوطلب برادر و ۴۵۰ داوطلب خواهر برای ورود به مدارس علمیه خراسان جنوبی خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن مشرفی، مدیر حوزه علميه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به شرکت کردن 1152 نفر داوطلب در آموزن ورودی حوزه خراسان جنوبی، اظهار کرد: این آزمون در 7 حوزه و با حضور 702 داوطلب برادر و  450 داوطلب خواهر  در استان برگزار شد. 

وی با اشاره به قبولی داوطلبان در آزمون ورودی، اظهار کرد: برادران بعد از مصاحبه یک دوره تثبیتی 40 روزه خواهند داشت و اگر در این دوره قبول شوند، مراحل پذیرش قطعی آنان انجام خواهد شد.

 حجت الاسلام والمسلمین مشرفی با اشاره به حضور برادران در مقطع سیکل, دیپلم و  خواهران از مقطع دیپلم به بالا در آزمون ورودی، تصریح کرد: علاقمندان تحصیل در حوزه های علمیه باید از دید ظاهری و نگاه های سطحی نگری به حوزه جدا پرهیز کنند تا در طول تحصیل خللی در انگیزه هایشان ایجاد نشود.

مدیر نمايندگی حوزه علميه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حدود 30 مدرسه در استان وجود دارد، گفت: متاسفانه با کمبود فضا در مدارس علمیه مواجه هستیم و فضاهای آموزشی در حوزه ها نسبت به تعداد داوطلبین بسیار اندک است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha