چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: با اعتقاد به آخرت، صدقه و کار خیر و دستگیری از نیازمندان در میان اغنیا زیاد می شود و همین مسئله موجب کم شدن فقر می شود و فقرا نیز با توجه به ایمانی که دارند، فقر را امتحان الهی می دانند و با تحمل آن، به مقامات بالاتر می رسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در شبستان امام خمینی(ره)  و در جمع زائران و مجاورین حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: همه مسائل اقتصادی از جمله تولید ثروت و مصرف باید بر اساس تعالیم اسلامی و آموزه های اهل بیت علیهم السلام باشد.
وی درباره ضرورت وجود سبک زندگی دینی در جامعه اسلامی گفت: از جمله عوامل مؤثر در سبک زندگی، اعتقاد ما به معاد است؛ ما باید بدانیم که هر کاری که ما انجام می دهیم یا هر حرفی که می گوییم، تبدیل به عمل می شود و این عمل در روز قیامت مورد بازخواست قرار می گیرد.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: اگر نگاه همه ما به آخرت، نگاهی درست و حقیقی باشد، همه به کار و کوشش روی می آورند، چراکه اگر قرار بود تنها برای دنیا کار کنیم، خیلی زود می توانیم به هدفمان برسیم، ولی اگر هدف ما آباد کردن خانه آخرت باشد، هیچگاه از کار وتلاش خسته نمی شویم.
وی درباره ضرورت فرهنگ مقاومت در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: فرهنگ مقاومت انسان را از خسران نجات می دهد، همانطور که خداوند در سوره مبارکه «عصر»، درباره ویژگی انسان هایی که دچار خسران نمی شوند، می فرماید کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که اگر انسان ها ایمان نداشته باشند، تنها برای دنیا تلاش می کنند، تصریح کرد: افرادی که برای آخرت تلاش می کنند، در مسائل اقتصادی، با کسانی که تنها برای دنیا تلاش می کنند، تفاوت ظاهری چندانی ندارد، ولی در باطن، تفاوت های زیادی میان آنها وجود دارد.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم تفاوت زیادی بین فقرا و اغنیا وجود نداشته باشد، باید اعتقادات خود را تقویت نماییم؛ در غیر این صورت پولدار در پول خود غرق می شود و فقیر نیز روز به روز فقیر تر می شود.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: با اعتقاد به آخرت، صدقه و کار خیر و دستگیری از دیگران در میان اغنیا زیاد می شود و همین مسئله موجب کم شدن فقر می شود و فقرا نیز با توجه به ایمانی که دارند، فقر را امتحان الهی می دانند و با تحمل آن، به مقامات بالاتر می رسند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha