جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 378757
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
نشست مدرسه خواهران بافق

حوزه/همزمان با بازدید مسئولان پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور از مدارس علمیه خواهران بافق و یزد، نشست های مختلف علمی و پژوهشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، همزمان با بازدید مسئولان پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور متشکل از حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حصاری معاون پژوهش و کارشناسان وی خانم ها مهدیه شیخ نسب و صدیقه افشار، نشست های علمی پژوهشی در بازدید از مدارس علمیه استان یزد برگزار شد.

کرسی های آزاداندیشی یکی از راههای کسب مهارت پاسخگویی به شبهات

صديقه افشار مدير كل پژوهش هاي عمومي مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران كشور درجمع طلاب مدرسه علمیه حضرت سیدالشهداء(ع)یزد حضور يافت و با یادآوری برخی آیات قرآنی مرتبط با پژوهش اظهار داشت : طبق عبارت (ثم اتبع سببا)که سه بار در سوره ی سباءآمده است باید هرکاررا می خواهید انجام دهید ازراه خودش وارد شوید ونیز طبق عبارت(فبهده اقتده)هرکس هر چیز گفت نپذیرید و همیشه با دید نقادانه به هرچه می شنوید یا می بینید نگاه کنید.

افشار بر کاربردی شدن و مهارت آموزی دروس حوزوی تصریح کرد و افزود : کرسی های آزاد اندیشی یکی از راههای کسب مهارت طاب در برابر شبهات مطرح در جامعه است.

وی ازبرنامه های پژوهشی وکارگاههای کسب مهارت درکنار دروس ارائه شده ی ترم ها ی تحصیلی خبرداد.

حوزه های علمیه با مهارت آموزی طلاب به پایگاه مهدوی تبدیل شوند

مهدیه شیخ نسب کارشناس معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور در بازدید از مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در نشست هم اندیشی  با طلاب و مدیر، اساتید و کادر مدرسه اظهار داشت : حوزه علمیه در هر عرصه ای که فعالیت می کند باید پایگاه مهدوی باشد تا بتواند کشتی بشریت را در اقیانوس پرتلاطم آخرالزمان ناخدائی کند و زمینه ظهور هر چه سریعتر آن منجی ، موعود و مصلح حضرت ولیعصر(عج) را فراهم نماید و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه مهارت های لازم را بیاموزند.

شیخ نسب تصریح کرد : برای ترویج و تثبیت فرهنگ پژوهش و ایجاد بنیه و مهارت پژوهشی در چارچوب ضوابط و مقررات مرکز مدیریت ، تشکیل کانون پژوهش یک امر ضروری و واجب الاجرا در تمامی مدارس به شمار می آید.

وی هدف تشکیل کانون را نه تنها ترغیب روحیه پژوهشی بلکه منجر به سازماندهی و کیفی سازی تکالیف پژوهشی طلاب دانست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha