پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: آیت الله شهید مطهری آثار بسیار پربرکتی از خود به یادگار گذاشته و توانستند برای اهل علم اسوه باشند؛ چراکه هر زمان جامعه احتیاج به روشنگری داشت، این شخصیت ورود کرده و از مباحث اسلامی و دینی دفاع می کرد و در مقابل نفوذ دشمن می ایستاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن تسلیت سالروز شهادت استاد شهید مطهری(ره) و تبریک روز معلم، اظهار داشتند: خداوند متعال آیت الله شهید مطهری را رحمت کند؛ ما علاوه بر رفاقتی که با ایشان داشتیم، در زندان شاه نیز 45 روز با ایشان هم بند بوده و کمالات زیادی را در این شهید مشاهده کردیم.

ایشان ابراز داشتند: ایشان دارای سلامت نفس، سلامت روح، تهجد و نماز شب بوده و در مباحث علمی بدون اضطراب و تزلزل وارد می شدند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: 53 نفر دیگر نیز در ایام 15 خرداد که با آیت الله مطهری در زندان بودیم،  برخی دچار تزلزل شده بودند؛ اما آقایان مطهری، فلسفی و هاشمی نژاد بسیار محکم بوده و تزلزل در آنان راه نداشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با بیان این مطلب که سلامت روح آیت الله مطهری از کتاب های ایشان نمایان است، تصریح کردند: ایشان آثار بسیار پربرکتی از خود به یادگار گذاشته و توانستند برای اهل علم اسوه باشند؛ چراکه هر زمان جامعه احتیاج به روشنگری داشت، این شخصیت ورود کرده و از مباحث اسلامی و دینی دفاع و در مقابل نفوذ دشمن می ایستاد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha