جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: اگر فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست با آموزه های دینی و اعتقادی تلفیق گردد، بدون تردید نزد مردم ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل و معاونین حفاظت محیط زیست استان اظهارداشت: خوشبختانه رسانه ملی در خصوص حفظ محیط زیست  طی چند سال اخیر توانسته نقش بسزایی در فرهنگ سازی این مهم در سطح جامعه داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رسانه ملی به عنوان یک رسانه جمعی و اثر گذار با تولید و پخش برنامه های متنوع پیرامون حفظ محیط زیست توانسته به رسالت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مهر تاییدی بزند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در مقابل این حرکت ارزشمند رسانه ملی و مجموعه محیط زیست هم با عملکرد خوب خود توانست مکمل اقدام رسانه ای رسانه های جمعی باشد تا مردم به آن سطح آگاهی برسند تا در دامان طبیعت حس محیط بان و حافظ محیط زیست را به خود بگیرند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان داشت: اگر بخواهیم شاهد اثر گذاری بیشتر اقدامات تمهیدی خود باشید باید اقدامی را فرهنگ سازی کرد که ریشه و دامنه آن در آموزه های دینی و ارزش های اسلامی باشد، چراکه هر اقدام عاطفی تاثیر و اثر سریع ولی کوتاهی خواهد داشت، ولی حرکتی که منشاء دینی به خود بگیرد در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خطاب به مدیران حفاظت محیط زیست استان اظهارداشت: شما به عنوان خادمان شهر کریمه اهل بیت علیهاالسلام باید الگویی برای سازمان خود و سایر استان های کشور باشید و بدانید حوزه های علمیه با تمام توان و ظرفیت خود آماده همکاری و همفکری با مجموعه حفاظت محیط زیست می باشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: تهیه منبع به منظور مراجعه اشخاص همچنین انتشار کتب در ابعاد پالتویی به منظور در دسترس قرار دادن افراد به صورت رایگان برنامه های خوبی است که این مجموعه می تواند انجام دهد.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه آمادگی دارد در صورت نیاز حفاظت محیط زیست کارگروه هایی را با حضور کارشناسان خبره حوزوی با کارشناسان آن مجموعه تشکیل دهند که ایده و طرح موضوع از سوی شما باشد و کار پژوهش و تحقیق آن از سوی فضلای حوزه های علمیه، بدون تردید این اقدام ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha