چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/همزمان با آغاز هفته معلم و گرامیداشت یاد وخاطره استاد شهید مرتضی مطهری مراسم تجلیل از اساتید و طلاب حوزه علمیه ساری ‌در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در این مراسم بهره‌گيري از انديشه‌هاي شهيد مطهري در نظام تعليم و تربيت را در ارتقا سطح اين حوزه موثر دانست و اظهار داشت: طلاب و روحانیان در خط مقدم پيروي و ترويج انديشه هاي شهيد مطهري هستند.

وي با اشاره با اين‌که کتب شهيد مطهري مملو از موضوعات اخلاقي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي و منبعي غني از معارف اسلامي است، گفت: کتب اين عالم گرانقدر براي همه افراد جامعه به ویژه طلاب حوزه های علمیه بسیار ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به خصوصيات اين استاد شهيد، اظهار داشت: خصوصيت اول شهيد مطهري، علم فراوان و ارزشمند ايشان بود؛ ايشان با شناخت و تسلطي كه بر منابع اصلي در علوم مختلف اسلامي داشتند و با توجه به نيازها و واقعيات جامعه، پژوهش‌ها و كتاب‌هاي خود را تدوين مي‌كردند كه اين پژوهش‌ها و كتاب‌ها به علت نوآوري در سطح وسيعي در جامعه مورد استقبال قرار مي‌گرفت.

وي دومين ويژگي شهيد مطهري را اخلاص وي دانست و تصريح كرد: شهيد مطهري براي كسب شهرت كتاب ننوشته است و پژوهش‌هاي وي بر اساس نياز حقيقي جامعه تدوين گرديده به نحوي كه كتاب‌هاي وي براي تمام اقشار جامعه مي‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، سومين ويژگي استاد مطهري را بصيرت عنوان كرد و گفت: شهيد مطهري بر اساس شناخت دقيق از اسلام و همچنين شناخت حقايق جامعه ايران و جهان اسلام تحت تأثير نا‌م‌ها و نحله‌هاي مختلف فكري و سياسي قرار نگرفت و با بصيرت لازم نيازها را تشخيص مي‌داد.

وي افزود: شهيد مطهري در طول زندگاني خود در مواجهه با جريان‌هاي مختلف هيچ گاه ميدان را خالي نكرد و تنها به وظيفه خود عمل مي‌ کرد و اين ثبات قدم و مقاومت در راه اسلام چهارمين ويژگي ناب شهيد مطهري بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر بهره گیری بیشتر طلاب حوزه های علمیه با آثار استاد شهید مطهری خاطرنشان کرد: مطالعه عمیق آثار شهید مطهری یکی از نیازهای مهم امروز طلاب حوزه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha