چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ربانی - رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه بسیاری از مناطق کشور از کمبود روحانی رنج می‌برند، گفت: مشکل کمبود روحانی در مناطق مختلف کشور بسیار مهم است و باید برای آن راهکاری اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به برنامه های فرهنگی مرکز خدمات ویژه خانواده طلاب، گفت: برگزاری همایش برای تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون یکی از برنامه فرهنگی مرکز خدمات است که شور و شوق بسیاری را در فرزندان به وجود آورده است.
وی بیان کرد: در سال 90 که برای اولین بار اقدام به برگزاری همایش‌های ممتازین کردیم تعداد ممتازین کمتر از 12 هزار نفر بود ولی تعداد فرزندان ممتاز در سال گذشته در مقاطع مختلف به 32 هزار نفر رسید.
رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی احکام، تربیت معلم قرآنی، تربیت مربی مهد کودک و برگزاری رشته‌های فنی و حرفه‌ای ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات ویژه خانواده‌های طلاب و روحانیون است.
وی ارائه خدمت و مساعدت به روحانیونی که دچار آسیب نخاعی هستند و یا یکی از اعضای خانواده آنها دچار این عارضه است را از خدمات جدید مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: سال گذشته در طرحی تعدادی از روحانیونی که دچار آسیب دیدگی نخاعی بودند و سال‌ها بود که به حرم امام رضا(ع) مشرف نشده بودند را به مشهد مقدس اعزام کردیم که تأثیر بسیاری در آنها و در اعضای خانواده آنها داشت.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی به سفرهای استانی خود و مدیران مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: در این طرح نمایندگان مرکز خدمات در تمامی مدارس علمیه سطح استان حاضر می‌شوند و ضمن بررسی مشکلات طلاب و روحانیون و مدیران این مدارس، از ممتازین تحصیلی نیز تجلیل می‌کنند.
وی به سفر استانی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این سفر علما و بزرگان شهر بیرجند از کمبود طلبه و روحانی در استان گله مند بودند و خواستار حضور بیشتر طلاب و روحانیون در استان شدند.
رئیس مرکز خدمات قطع شدن شهریه را یکی از دلایل تمرکز طلاب در قم عنوان کرد و افزود: علما و بزرگان شهر بیرجند از ما درخواست کردند که در قم خدمت بزرگان حوزه رسیده و این خواسته را مطرح کنیم تا شهریه طلابی که به این مناطق اعزام می شوند قطع نشود.
وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق کشور از کمبود روحانی رنج می‌برند، بیان کرد: مشکل کمبود روحانی در مناطق مختلف کشور بسیار مهم است و باید برای آن راهکاری اندیشیده شود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نزاعي IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    روحانيان مبلغ كه رفاه و آسايش درس و زندگي در قم را رها كرده و در مناطق محروم به تبليغ مشغول هستند متاسفانه به بي مهري مسئولان حوزه علميه گرفتار مي شوند به جاي اينكه دست روحاني را ببوسند كه در يك روستاي دور افتاده و محروم از ابتدائي ترين امكانات به تبليغ مشغول است هر روز برايش يك بخش نامه صادر مي شود . روحاني را مي شناسم كه در يك روستايي كه 4 ساعت با شهر دارد و نصف راه هم خاكي است به عنوان روحاني مسقر مشغول به تبليغ است ، ماهيانه 400 هزار تومان دريافت مي كند . اين يعني گدا پروري و حضرات كه خود در قم زندگي مي كنند و اين مبلغ را هر گز قبول نمي كنند انتظار دارند كه طلاب به روستاها مهاجرت كنند زهي خيال باطل ...