چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام ارزانی

حوزه/مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید براینکه آثار شهید مطهری تاریخ انقضاء ندارد، گفت: ژرف اندیشی در کارهای شهید مطهری آن چنان وجود دارد که نوشته و تفکرات او پس از گذشت چند دهه هنوز بوی تازگی می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا  ارزانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با تاکید بر جایگاه علما و اساتید در اسلام بیان داشت: یکی از فعالیت های ارزشمند که در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته، نام گذاری روز شهادت مرتضی مطهری به نام استاد و معلم است.

وی ادامه داد: شهید مطهری فردی دلسوز و دغدغه مند بود که تمامی فاکتورهای یک استاد را در خود داشت لذا می توان از جنبه های مختلف این الگوی شخصیتی را بررسی کرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تقوا مداری و ایمان محوری یکی از خصوصیات آن شهید عالی قدر بود که در تمامی جنبه های زندگی وی می تواند به سادگی آن را درک کرد، توجه او به امر دین و فرایض شرعی به عنوان یک پرورش یافته مدارس علمیه به وضوع قابل رویت بود، تقوای مطهری در کنار علم او را به یک نمونه بی نظیر بدل ساخته بود.

وی افزود : شهید مطهری در آگاهی و احاطه بر زمانه زبان زد بود، وی نه تنها درد زمان خود را درک می کرد، بلکه آینده را به خوبی پیش بینی می کرد، این دید او را به دانشمندی آگاه بدل ساخت.

حجت الاسلام ارزانی گفت: استاد شهید مطهری در تمام عرصه ها حضوری موثرو توانمند داشت، وی به عنوان استاد فلسفه در دانشگاه تهران فعالیت داشت و در پاسخ گویی به شبهات شرعی تبحر خاص داشت، هنگامی در مسئله حجاب وارد می شود، مقالات بی نظیر ارائه می دهد و برای کودکان با زبان کودکانه «داستان و راستان» را می نویسد، در مباحث تخصصی با نوشتن کتاب اصول و فلسفه رئالیسم گوی سبقت از کارشناسان می رباید.

وی ادامه داد: ژرف اندیشی در کارهای شهید مطهری آن چنان وجود دارد که نوشته و تفکرات او پس از گذشت چند دهه هنوز بوی تازگی می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha