چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله  حائری شیرازی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: اگر کسی بر طبل حقانیت بکوبد و خود را نماینده بزرگان معرفی نماید و نیز بر طبل تفرقه بکوبد، به رهبری ظلم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حائری شیرازی عصر امروز در همایش شهید مطهری که در مدرسه عالی دارالشفا  برگزارشد، گفت: شهید مطهری وقتی به دانشگاه ها رفتند خود را از دیگر علما ممتاز کردند؛ زیرا ایشان علم روز و علم غربی را شناخت و با علم دینی به آن حمله ور شد و ثابت کرد که این تفکرات اشتباه است و جوانان را از دام آنها خارج کردند.

وی افزود: ایشان به خوبی این علوم را شناخت ولی به غربی ها خوشبین نبودند؛ ایشان به جای برخورد سطحی، نگاهی کاملا عمیق داشت؛ بانکداری امروز به دلیل همین خوشبینی ما به فرهنگ و اقتصادی غربی است که این همه بلا حاصل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمنان ما از مغز شهید مطهری می ترسیدند و به همین دلیل مغز ایشان را هدف قرار دادند؛ طلاب ما باید چنین باشند که دشمنان این چنین از زایش های فکری آنها عصبانی باشند تا این حد که به این درجه از عصبانیت برسند که بداننددر مقابل وی شکست خورده اند.

وی گفت: طلاب باید با زبان تعقل، استفاده هایی که از تعبد کرده ایم را مجهز و دسته بندی و پرگیری کنیم؛ دانشگاه دارای زبان تعقل است و اگر مبانی دینی به این زبان آمد، عنوان علمی او پذیرفته می شود؛ کاری که شهید مطهری به خوبی انجام داد.

آیت الله حائری شیرازی اظهارکرد: اگر اقتصاد و مدیریت و تربیت اسلامی در دانشگاه ها پذیرفته شد، کار خاصی نکردیم چون اگر نتوانیم همین مبانی را در دانشگاه های نیویورک و لندن وارد کنیم کار مان ناقص مانده است.

وی افزود: تازمانی که نتوانیم جنبه های تعبدی را به جنبه های تعقلی مبدل کنیم کاری نکردیم؛ غربی هادر حوزه علوم انسانی ادعای کشف ندارند؛ زیرا زبان آنها زبان دیالکتیک است و زبان استانداری در این علوم وجود ندارد و مفاهیم این علوم هر لحظه در حال تغییر است و به همین خاطر بیان می کند که دین عقایدی پایدار است و علوم انسانی دائم التحول است و این دو نمی توانند کنار هم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شهید عراقی در مقابل دادستان دولت شاه که ایشان را به تلاش برای براندازی رژیم متهم کرد به جای دفاع از خود از اسلام دفاع کرد و گفت که اگر قبول داریم که دنیا کارخانه خداوند است پس کاتالوگ مصرف آن نیز باید از سوی خدا برای بشر صادر شود و انسان حق ندارد به جای خدا تصمیم بگیرد.

وی گفت: مشکل بشر امروز این است که بخش اسفل السافلینی انسان را به نام انسان تعریف می کند و وقتی از آزادی، امنیت ، رفاه، عدالت و ... سخن به میان می آورد، در همین حوزه می باشد؛ ولی عصر ما عصری است که کسانی که منادی سراب بودند، به آنچه به آن ندا می کردند می رسند و آنهایی که نشان آب را داشتند به آب می رسند.

آیت الله حائری شیرازی اظهارکرد: آنچه جلوی جنگ را می گیرد امنیت نیست، بلکه تقابل وحشت است؛ این مساله همان سرابی است که از آن سخن به میان آمد؛ تعریف اسلام از قدرت با دنیا مداران این تفاوت را دارد که اسلام بیان می کند قدرت یعنی نه به دیگران اجازه دهید به شما ظلم کند و نه اجازه تعدی دیگران را بدهید.

استاد حوزه افزود: کسانی که قرآن را منهای اهل بیت(ع) گرفتند، به آب نرسیدند؛ عصاره فضیلت هر قومی جان برکفان و جان نثاران اوست و اسلام منهای اهل بیت(ع) مبدل به داعش می شود و اوباما نیز که کنار آنها رد می شد، نمی خواهد بوی آنها به او برسد، چون بوی عفونت آنها دنیا را پر کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نگاه همه عالم امروز به ما است و ما را مربی حزب الله و یمن می دانند و به همین خاطر باید سعی کنیم کاری نکنیم  فضایی به وجود بیاید که دشمنان حس کنند در ایجاد ضعف در بین ما موفق شده اند.

وی گفت: مفهوم لاتفرقوا یک مفهوم تجریدی است، ولی مفهوم واعتصموابحبل الله مفهوم کاربردی است، حال اهل سنت بیان می کند که حبل الله قرآن است، ولی برداشت های متفاوت و بدون اهل بیت(ع) از قرآن این همه اختلاف ایجاد شده است و ثابت شده است که تنها با تمسک به اهل بیت(ع) می توانیم به حقیقت قرآن برسیم.

آیت الله حائری شیرازی اظهارکرد: کسانی که روی تفرقه اصرار دارند همیشه شان رهبری را پایین می برند و کسانی که عقد اخوت می خوانند، شان رهبری را بالا می برند؛ رهبر انقلاب این همه به مردم و مسئولان خدمت کرده اند؛ چرا عده ای با برخی کارها سعی می کنند که تفرقه را در بین مردم و مسئولان تشدید کنند.

وی افزود:  کسانی که بر طبل تفرقه در کشور می کوبند باید بدانند  امام زمان(عج) از شما راضی نیست؛ مسئولان باید مثل دنده های زیپ درهم گره بخورند، تا جلوی نفوذ سرمای بیماری زا را بگیرند و اگر   کسی بر طبل حقانیت بکوبد و خود را نماینده بزرگان معرفی نماید و نیز بر طبل جدایی بکوبد به رهبری ظلم کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha