چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله طه محمدی - امام جمعه همدان

خبرگزاری حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اقدامات غرب برای انحراف جامعه گفت: متاسفانه کلیسای خانگی در ایران و در استان هایی مانند همدان در حال فعالیت بوده و عده ای نا آگاه را به سمت خود جذب کرده است که این امر نیازمند هوشیاری بیشتری می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان شب گذشته در مراسم تجلیل از فرهنگیان شهرستان لاله جین که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به تعلیم در جامعه گفت: عصر ما عصر شبیخون فرهنگی است و برای فعالان فرهنگی این واجب کفایی به واجب عینی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اقدامات غرب برای انحراف جامعه گفت: متاسفانه کلیسای خانگی در ایران و در استان هایی مانند همدان در حال فعالیت است  عده ای نا آگاه را به سمت خود جذب کرده است و لازم است تا عالمان جامعه در این زمینه فعالیت بیشتری کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به وظیفه سنگین تعلیم خاطر نشان کرد: معلمان باید بدانند که هر مقدار از آموزه های الهی و ارزشی را که می توانند به دانش آموزان تعلیم کنند در ارائه آن کوتاهی کنند در روز محشر باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: در این دنیا هر چیزی مانند علم، زیبایی، آبرو، قدرت و ثروت زکات دارد و فرهنگیان باید بدانند که وظیفه آنها تنها حضور در ساعت موظف و انجام امور معمولی نیست و باید دانش اموزان را برای زندگی در جامعه آماده کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به اهمیت تعلیم و تعلم در جانعه گفت: در روایات آمده است کسانی که در دنیا وظیفه و رسالت علم خود را به انجام نرسانده باشند با دهنه ای از آتش وارد محشر خواهند شد.

وی افزود: مقام معلمی به قدری والا و ارزشمند است که امام علی(ع) می فرماید هرکس به من چیزی بیاموزد مرا بنده خود ساخته است و باید دانست که تمام ارزش علم آموزی در احترام به استاد خلاصه می شود.

آیت الله طه محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد هستند که صاحب عل فراوان هستند ولی از آن خیر و بهره ای نمب یرند چرا که اکمال علم و دانش به تواضع و احترام به استاد و معلم است.

وی در پایان نسبت به وظیفه اساتید و معلمان در جامعه هشدار داد و گفت: معلم و استاد باید افزون بر علم؛ عشق، ادب، ایمان و تقوا و ارزش های الهی و انسانی را بیاموزد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha