پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نقی باقری - شاهین دژ

حوزه/امام جمعه شاهین دژ گفت: زمینه ازدواج آسان و به موقع برای جوانان مهیا شود

حجت الاسلام نقی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به مشکلات کنونی ازدواج و تشکیل خانواده طلاب در شاهین دژ، اظهار داشت: با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی طلاب و اینکه تهیه مسکن مناسب برای آنها در این امر مقدس مشکلاتی به همراه دارد باید در حوزه های علمیه طلاب سراهایی برای اسکان آنان ایجاد شود.

امام جمعه شاهن دژ تصریح کرد: دولت باید طوری برنامه ریزی کند که سرمایه ملی را به تمامی مناطق و به ویژه اقشار کم درآمد جامعه تزریق کند تا بسیاری از معضلات اجتماعی که در نتیجه عدم ازدواج در جامعه به وجود می آید، حل شود.

حجت الاسلام باقری اذعان داشت: علاوه بر مشکلات طلاب در امر ازدواج، سایر جوانان این شهرستان نیز با این مشکل دست به گریبان هستند که مهمترین علت آن مسئله بیکاری و نبود اشتغال است چون هم اکنون بسیاری از کارخانه ها به علت نبود سرمایه در گردش راکد یا نیمه فعال هستند.

وی بیان داشت: متاسفانه در شاهین دژ هیچ کارخانه فعالی وجود نداشته و زمین ها نیز دیم و غیرقابل کشت هستند و علاوه بر آن متاسفانه به بهانه احیای دریاچه ارومیه چاه های کشاورزی نیز پر یا تخریب شده اند، لذا زمینه اشتغالزایی و تقویت اقتصاد، کار و سرمایه برای جوانان بایستی در این مناطق برنامه ریزی و کمک شود.

امام جمعه شاهین دژ افزود: بنابراین مشکلات معیشتی جوانان سبب شده که سال به سال بر آمار مجردین افزوده شود و علاوه بر آن هزینه های سنگین مراسم ازدواج نیز مزید بر علت شده و متاسفانه زوجین از همان اوایل زندگی، خود را گریبان گیر قرض و بدهی می کنند.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: هم اکنون چشم و هم چشمی ها نیز سبب شده که جوانان علاقه ای به ساده زیستی و برگزاری مراسمات ساده ازدواج نداشته نباشند و تشکیل زندگی آنان به تعویق افتد بنابراین رسانه ها و علما و روحانیان باید مردم را به ازدواج آسان که در دین مبین اسلام نیز به آن سفارش شده است، ترغیب کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha