پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار شهردار قم با آیت الله مصباح

عضو خبرگان رهبری مشكل بانك ها و سود و ديركرد را مسئله اي كشوري دانست و گفت: علي رغم تلاشي كه پس از انقلاب براي تعيين مسير صحيح عملكرد و خروج بانك ها از ربا شده، ولی این مهم محقق نشده و برخي عناوين اسلامي در امور بانكي استفاده مي شود ولي در عمل به آن شكل اجرايي نمي شود و اين بلايي است كه همه عالم به آن دچار هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آيت الله مصباح يزدي در ديدار دكتر سقائيان نژاد ، معاونين و مديران شهرداري قم، با بيان اينكه مديريت شهر قم با پيچيدگي هايي كه اين شهر دارد نيازمند توان و ظرفيت خاصي بوده و بسيار دشوار است، ضمن تقدير از خدمات و فعاليت هاي مديريت شهري اظهار كرد: بخشي از مشكلات شهري قم ريشه در مسائل اقتصادي دارد كه چندسال اخير بيشتر ظهور پيدا كرده است.

ایشان افزايش هزينه ها و كمبود درآمدها و بودجه ها را از جمله دلايل مشكلات موجود در ارگان هاي مختلف دانست و افزود: مشكلاتي كه توسط وزرا و مسئولان دولتي مطرح مي شود در خصوص كمبود بودجه و منابع مالي، نشانه عمق مشكل و اهميت برنامه ريزي براي رفع آن است.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با تاكيد بر ضرورت رفع مشكلات مالي كشور و ايجاد رونق اقتصادي در كشور، گفت: منشا بيشتر مشكلاتي كه در مجموعه هاي اداري ايجاد مي شود بايد بررسي شود و آموزش هاي جديد در بخش هاي مختلف و مباحث اخلاقي مي تواند راهگشا باشد.

ایشان با تاكيد بر ضرورت مبارزه با مفاسد اداري در كشور خاطرنشان كرد: البته تلقي و نگرش مردم به سيستم اداري كشور نيز بايد اصلاح و تبليغات منفي عليه مجموعه اداري كشور كاهش يابد.

 آيت الله مصباح يزدي با اشاره به مشكلات و كمبودهاي شهر قم در بخش هاي كشاورزي، صنعتي و ... تصريح كرد: در بسياري از شهرهاي كشور اين مشكلات وجود ندارد و زمينه توسعه آنها آسان تر فراهم مي شود.

 عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به بدهي هاي انباشته شده شهرداري قم، گفت: برخي از علما و بزرگان دريافت ديركرد و سود را حرام اعلام كردند و در حقيقت هم همين مطلب درست است و نص صريح قرآن است كه بدهكار اگر توان نداشته باشد نبايد به او فشار آورند چه رسد به اينكه سود هم از او بگيرند.

ایشان مشكل بانك ها و سود و ديركرد را مسئله اي كشوري دانست و خاطرنشان كرد: علي رغم تلاشي كه پس از انقلاب براي تعيين مسير صحيح عملكرد بانك ها و خروج بانك ها از ربا شده، همه مي دانيم كه اين مهم محقق نشده و برخي عناوين اسلامي در امور بانكي استفاده مي شود ولي در عمل به آن شكل اجرايي نمي شود و اين بلايي است كه همه عالم به آن دچار هستند.

آيت الله مصباح يزدي گفت: بسياري از مشكلات اقتصادي دنيا ريشه در ربا دارد، تبعا در كشورهايي كه اقتصاد و مديريت اقتصادي ضعيف است اين مسئله بيشتر نمود پيدا مي كند.

ایشان با تاكيد بر اينكه به تنهايي با فتواي مراجع و نظر علما مشكل بانك ها و سود وام رفع نمي شود، چراكه اين مسئله در تمام نهادهاي كشور مبناي عمل است، تصريح كرد: بايد نگاهي كلان براي رفع مشكلات با همكاري همه مجموعه هاي كشوري داشت.

  عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: راه حل كلي مشكلات اين است كه مديراني با صداقت، پاكدامن و دلسوز، كارمندان را آماده و تربيت كنند و اصلاحات اخلاقي و قانوني را در ادارات شكل دهند.

ایشان با تاكيد بر اينكه بايد قوانين اصلاح شود و كاغذبازي ها و ظاهرسازي ها كم شود، گفت: مهم ترين نقش در اين مسئله را مديران سطح بالا دارند نه اينكه فقط اين مسئله مختص به يك مدير باشد اما يك مدير مي تواند شروع اين اصلاحات و تغييرات باشد.

آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه در بين مشكلات اولويت ها را تشخيص دهيم و همكاران و مديران مخلصي براي مجموعه خود انتخاب كنيم، خاطرنشان كرد: با انتخاب خوبي كه صورت گرفته و همكاري خالصانه مسئولان، آينده بسيار خوبي به طور نسبي در انتظار شهر قم خواهد بود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha