جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرکتولی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حقیقتاً فرهنگ تشیع و معارف نورانی اهل بیت(ع) عمدتاً به وسیله فرزندان امام کاظم(ع) در سطح دنیا منتشر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی میرکتولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: امام کاظم(ع) مظهر سلوک و عبادت و بندگی خدای متعال بودند و با این حال عبادت ایشان باعث نشد که با وجود محبوس بودن سال های طولانی در زندان ها و سیاه چاله ها از فعالیت اجتماعی دست بکشند .

وی با بیان این که حقیقتاً فرهنگ ناب تشیع توسط فرزندان ایشان در سراسر دنیا منتشر شده است، گفت: در واقع بیت امام کاظم(ع) است که باعث شکل گیری حوزه های علمیه قم و خراسان و نجف و مدینه شده است و هنوز هم دنیا از برکات این خاندان بهره مند می شود.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: این امام هُمام به عنوان حجت و ولی خدا در سخت ترین دوران که حاکمیت هارون الرشید بود توانستند به فعالیت هدایت گرانه پرداخته و شیعیان و طالبان حقیقت را با دستگاه ظالم عباسی آشنا کنند.

وی افزود: در واقع اثر فعالیت های امام موسی بن جعفر(ع) در آن دوران خفقان آور و تاریک بود که بعد از شهادت ایشان زمینه ظهور فرهنگ عالی شیعه در دوران امام رضا(ع) و آن سفر پرخیر و برکت حضرت به ایران را فراهم کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha