جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمد پناهیان

حوزه / همزمان با شب شهادت هفتمین امام همام موسی کاظم (ع) یادواره شهدای مدرسه علمیه الهادی علیه السلام در مسجد این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام احمد پناهیان شب گذشته در یادواره شهدای مدرسه علمیه الهادی که در سالروز شهادت امام موسی بن جعفرعلیهما السلام  در مسجد این مدرسه برگزار شد، با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم بزرگداشت شهداء دفاع مقدس خاطر نشان ساخت: مدرسه علمیه امام هادی علیه السلام از مدارسی  است که در تاریخ انقلاب اسلامی و همچنین در برگزاری یادوراه شهدا فعال بوده است.

وی افزود:  برگزاری چنین مراسم هایی یادآور حماسه آفرینی های اولیا خداست که موجبات نورانیت قلوب و پیوند ما را در مسیر عظیم الهی محیا می سازد.

سخنران مراسم در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به وصیت نامه های شهداء اظهار داشت: نوشته های شهدا خیلی مهم است، چرا که وصیت نامه ها حقایقی هستند که از وجود شهدا بیرون آمده اند و حقیقتی است که دارای روح معنوی خاصی می باشد، بالاخره سینه ای که مالامال با عشق خداوند است در این نوشته ها می بارد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که دوست شهدا شدن نیاز به روح بلند و خدایی دارد ابراز داشت: روح ولایت وقتی در وجود کسی مستقر شد از نشانه ها است که دیگران به وی علاقه مند می شوند؛ لذا شهدا به سبب آن باب رفاقت را باز می کنند و رفقای خود را می سازند و همچنین جایگزین آنها باید کسانی باشند که حقایق شهدا را درک کرده و در این صورت است که می توان راه آنها را ادامه داد.

وی گفت: طلبه ها باید با تمام وجود رسالت خود را در جامعه پیاده کنند و به نحو احسن این وظیفه خطیر را انجام دهند همانطور که طلاب شهید در بیان رسالت خود که در وصیت نامه های خود توجه به ملت مسلمان را نگاه اصلی خود عنوان داشتند.

این محقق حوزوی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه انقلابی ابراز داشت: اهمیت حوزه را می توان از وجود شهدای خود دانست که روحانیت بیشتر از هر قشر دیگری در جنگ تحمیلی شهید داده؛ لذا نیازمند نگاهی عمیق در این عرصه را می طلبد؛ مقام معظم رهبری دغدغه اصلی خود را خطر  از بین رفتن تفکر حوزه انقلابی و انقلاب زدایی در این مجموعه عنوان کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلامیت انقلاب اسلامی را عده ای می خواهند از بین ببرند افزود:  حوزه علمیه سنگر دین داری و رشد تفکر انقلابی است، لذا باید در تقابل با خطر انقلاب زدایی در این مجموعه برنامه ریزی کرد و آسیب ها و علل ها را شناخت و در مرحله عمل اقدام کرد، چرا که با صرف سخنرانی این امر محقق نمی شود.

حجت الاسلام پناهیان در پایان ابراز داشت: انقلابی بودن اصلی ترین عنصر استکبار ستیزی است و مفهوم انقلاب یک اصل حوزوی است که با همان  انقلاب نبوی شکل گرفت و خاستگاه انقلاب حوزه علمیه است که همان سخنان طلاب شهید و انقلاب اسلامی است تا زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha