جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 امام موسی کاظم(ع)

حوزه/ مدیر تبلیغات اسلامی ملایر گفت: امام موسی کاظم(ع) نمونه کامل صبر و بردباری است و ما می توانیم با الگو قرار دادن سیره ایشان در زندگی امروزی صبر در مصائب را بیاموزیم.

حجت الاسلام داوود عباسی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: برای شناخت امام موسی کاظم(ع) به مطالعه و پژوهش بیشتری به خصوص برای جوانان ما نیاز است.

وی به جایگاه امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: آنچه بیشتر راجع به ایشان در ذهن توده مردم است صرف زندان رفتن و باب الحوایج بودن ایشان الی الله است در حالی که جایگاه امامت ایشان یک جایگاه ویژه ای است.

 

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر ادامه داد: مقام امامت چنان والا است که حضرت ابراهیم(ع) در اواخر عمر و پس از آن آزمایش بزرگ الهی به مقام امامت رسید و در جایگاه امامت نیز امام موسی کاظم(ع) از جایگاه ویژه ای در بین امامان برخوردار است.

 

وی ابراز داشت: متأسفانه ما آن شناختی که باید از این امام بزرگوار داشته باشیم و همین طور مطالعه کافی درباره ایشان نداریم و به موضوع شناخت جایگاه و مقام انسانی آن حضرت کمتر پرداخته شده است.

 

حجت الاسلام عباسی افزود: ائمه اطهار با توجه به شرایط زمانی که در آن می‌زیستند عمل می‌کردند و هر امام شرایط خاص زمان خود و متفاوت با سایر ائمه داشت امام موسی کاظم(ع) در مقطع زمانی قرار داشتند که خلفای بنی عباس امام را تحت مراقبت شدید داشتند.

 

وی ادامه داد: با وجود این شرایط سخت ، ایشان وظیفه الهی را که هدایتگری بود انجام می‌دادند و شیعیان را نسبت به موقعیت حساس آن زمان توجیه می‌کردند و وظایف امت اسلامی را برای آن‌ها مشخص می‌کردند.

 

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر در پایان ابراز داشت: ما نیز می‌توانیم با الگو قرار دادن زندگی و سیره این امام همام در شرایط مختلف و سخت زندگی خویشتن داری و صبر در مصائب را بیاموزیم هر چند که در جنبه شرایط زندگی ما هرگز آن سختی و دشواری را تجربه نمی‌کنیم اما در جنبه شخصی می‌توانیم درس‌های بزرگی از این امام بزرگوار بگیریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha