پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ نظام اسلامی ایران با وجود مقام معظم رهبری، بسیار قدرتمند است و این اقتدار و امنیت خون بهای شهداست و باید آن را قدر بدانیم و با همه توان از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه پاسداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت، حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در اولین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان که در میدان شهرداری رشت بزگرار شد، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام کاظم(ع) گفتند: شهداء و ایثارگران هر چه آموختند از اهل بیت(ع) بوده است و طبق روایات شریف مقامی بالاتر از شهید و شهادت وجود ندارد.

*تاکید بر ضرورت مطالعه وصیت نامه های شهدا

این مرجع تقلید با اشاره به نکات موجود در وصیت نامه شهداء، عنوان کردند : در وصیت نامه های شهداء چند نکته همچون اخلاص، عشق به ولایت فقیه، عشق به امام راحل و ... وجود دارد و نوشته اند که ما به خاطر این موارد به جبهه آمده ایم.

ایشان افزودند: شهداء به امام خمینی(ره) خطاب کرده اند "ای امام تو ابراهیم زمان هستی، حضرت ابراهیم (ع) بت ها را شکست و اسماعیل را به قربانگاه برد ما نیز مانند اسماعیل زمان هستیم و شلمچه و دهلاویه هم قربانگاه ما است و ما حاضریم در این راه جان دهیم"

حضرت آیت الله نوری همدانی، امنیت موجود در ایران را مرهون خون شهدا دانستند و خاطر نشان کردند: این امنیت در هیچ کشوری یافت نمی شود و باید قدردان و پاسدار آن باشیم.

معظم له به قدرتمند بودن ایران اسلامی اشاره و عنوان کردند: نظام اسلامی ایران با وجود مقام معظم رهبری، بسیار قدرتمند می باشد و این اقتدار خون بهای شهداست. خون شهداء به مردم ایران خودباوری داد، در حالی که قبل از انقلاب به غرب خودباختگی داشتند.

این مرجع تقلید به آثار خودباوری اشاره کردند و افزودند: در نتیجه همین خودباوری دانشمندان جوان ایرانی توانستند انرژی هسته ای را مسخر خود کنند و یا تجهیزات موشکی و نظامی بسازند که لرزه بر اندام دشمنان می اندازد.

*عنایات هفت گانه خداوند به شهدا

حضرت آیت الله نوری همدانی به عنایات هفت گانه خدا به شهداء از لسان پیامبر(ص) اشاره و اظهار داشتند: خداوند به شهید هفت چیز عنایت کرده است "اولین قطره خون شهید که بر زمین ریخته می شود، تمام گناهانش آمرزیده می شود"، "سر شهید در دامن حوریان بهشتی قرار می گیرد"، "غبار از چهره اش پاک می کنند"، " لباس به اندام او می پوشانند"، "سر راهش را عطرآگین کرده و از او استقبال می کنند"، "به شهید گفته می شود در هر جایی که می خواهی منزل کن" و در هفتیمن مورد نیز "شهید عنایت به وجه الله می کند"

معظم له با تاکید بر ضرورت تکریم و پاسداشت شهدا، تصریح کردند: ما هر چه داریم مرهون شهادت شهداست و باید با همه توان از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه پاسداری کنیم.

*تقدیر از مردم ولایی گیلان

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی مردم گیلان در ولایت مداری، اظهار داشتند: در گذشته صیادی به نام بویه معروف به ابو شجاع در رشت زندگی می کرد که سه فرزند به نام های حسن، علی و احمد داشت، این سه فرزند با القاب رکن الدوله، معزالدوله و عمادالدوله پیرو اهل بیت(ع) بودند و توانستند مناطقی از ایران و عراق را از دست حکومت بنی عباس خارج ساخته و حکومت عباسیان را در مضیقه قرار دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: این سه برادر فضایی را به وجود آوردند که شیخ کلینی، شیخ مفید، سید مرتضی و شیخ طوسی توانستند علوم اهل بیت علیهم الاسلام را نشر دهند.

معظم له عنوان کردند: در این دوره، شیعه در اختناق و تقیه قرار داشت و با مجاهدت های این سه برادر، پیروان اهل بیت(ع) با آزادی به وجود آمده تواستند عید غدیر را جشن بگیرند، در عاشورا دستجات عزاداری راه اندازی کنند و برای حرم های اهل بیت(ع) گنبد و بارگاه بسازند.

این مرجع تقلید در پایان با تقدیر از نماینده ولی فقیه در گیلان و دست اندرکاران برگزاری کنگره هشت هزار شهید این استان، گفتند:  زنان شهیده نیز در دفاع مقدس سهم به سزایی داشتند که تعداد آنها در برخی استان ها چشمگیر بوده که به طور مثال استان لرستان 500زن شهیده دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha