جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدرضا زیبایی نژاد

حوزه/ مسئول مرکز مطالعات زنان و خانواده گفت: جامعه ایران، جامعه ای احساسی است و ضعف وجودی این احساسی بودن، انعطاف پذیری است، متأسفانه در پی آن مدگرایی رواج یافته و الگوی زندگی سریع متحول می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد در نشستی بصیرتی با بانوان طلبه و بسیجی در جامعه الزهرا(س) قم با اشاره به اینکه طوفانی عظیم وسهمگین در جهان اتفاق افتاده که تحولات ریشه ای ایجاد می کند، گفت: جامعه ایران، جامعه ای احساسی است و ضعف وجودی این احساسی بودن، انعطاف پذیری است متأسفانه در پی آن مدگرایی رواج یافته و الگوی زندگی سریع متحول می شود.

وی خاطرنشان ساخت: شعار اصلی در عرصه بین الملل در دهه ی 1930 افزایش مصرف و طبع مصرف گرایی با کلید واژه تنوع بوده و تصور این که تاثیر این مصرف گرایی فقط در اقتصاد است، تفکر غلطی است؛ چراکه این مصرف گرایی در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، نظامی، جنسی و ... تأثیرگذار است.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان تصریح کرد: مصرف گرایی سبب لذت گرایی شده و  دراین صورت  فردگرایی رواج پیدا می کند.

 

 وی در پایان با اشاره به اینکه دیگر ساختار هرمی در نسل جدید وجود ندارد، تصریح کرد: از مباحثی که در جامعه امروز باید مورد توجه قرار بگیرد، مباحثی همچون تبلیغ، فهم مخاطب، تأثیرگذاری روانی، علمی و معرفتی و ... می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha