جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر ضرورت تربیت قرآنی نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: درک عمیق معانی نهفته در قر آن موجب برکت در زندگی انسان می شود و نباید از آن غفلت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در محفل انس با قرآن که با حضور جمعی از اساتید، طلاب و حافظان و قاریان قرآنی، در مدرسه التفاتیه قزوین برگزار شد، با تقدیر از برگزاری این گونه محافل، گفت: جوانان و نوجوانان سرمایه های ارزشمندی هستند که باید حفظ شوند و در مسیر قر آن گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر ضرورت جذب نسل نوجوان و جوان و آحاد مردم به آموزه های قر آنی تاکید کرد و بیان داشت: علاقه مندان به مباحث قر آنی روز به روز در حال افزایش بوده و این مسئله جای شکرگزاری دارد.

امام جمعه قزوین بر مداومت انس با قرآن و ذکر و یاد خداوند اشاره کرد و افزود: دور شدن از قرآن و یاد خدا و نماز انسان را دچار غفلت و فراموشی می کند، لذا نباید تنها نماز را ذکر دانست و به آن بسنده کرد، بلکه عمل انسان نیز باید به مانند ذکر باشد، چرا که این مهم زمینه ساز ارتباط بیشتر عبد با معبود است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به تاثیرگذاری عمل به قر آن در زندگی انسان پرداخت وعنوان داشت: قرآن سفره برکت الهی است و این مهم همه زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد وانسان نیز باید بتواند از این برکت الهی بیشترین بهره را ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان تصریح کرد: درک عمیق معانی نهفته در قر آن موجب برکت در زندگی انسان می شود و نباید از آن غفلت کرد.

*منظومه معارف قرآنی

حجت الاسلام ابوالفضل مفیدی کیا، معاون تهذیب مدرسه علمیه التفاتیه نیز در این مراسم گفت: امروز خوشبختانه نهضت قر آن آموزی در کشور روز به روز در حال افزایش بوده و این امر وظیفه مسئولان فرهنگی را سنگین تر کرده است تا از همه فرصت ها و امکانات برای آموزش قر آن کریم در زمینه های مختلف تجوید، روخوانی، تفسیر و ... رسیدن به مرحله انس و دوستی با کلام و کتاب خدا استفاده کنند.

وی ادامه داد: تدبر در قر آن و آشنا کردن مردم با منظومه های خیره کننده معارف قر آنی بیش از اندازه در زندگی ما تاثیرگذار است که باید در این راستا تلاش بیشتری انجام دهیم.

معاونت تهذیب مدرسه علمیه التفاتیه خاطرنشان کرد: با هماهنگی مدیریت حوزه قزوین و مدیران مدارس استان، جلسات قر آنی در روزهای آینده با حضور قاریان برجسته، در دیگر مدارس نیز برپا خواهد شد.

بر پایه این گزارش، در این مراسم همچنین دارالقرآن مدرسه علمیه التفاتیه رسماً افتتاح شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha