پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله کوهستانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جبار زاده از فضلای حوزه گفت: تکریم علما و فقها، تعظیم شعائر دینی است و ما باید از این برنامه ها درس دینداری بگیریم و به دین عمل کنیم و دنیاگرا نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، چهل و چهارمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، آیت الله محمد کوهستانی، شب گذشته با حضور گسترده علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم، در بهشهر برگزار شد.  

حجت الاسلام والمسلمین سید علی جبارزاده، از اساتید و فضلای حوزه و شاگردان آیت الله کوهستانی در این مراسم با بیان این که برگزاری این گونه برنامه ها را تجلیل و تکریم جایگاه علم و عالمان دین خواند و گفت: اولیاء الله از دیدگاه قرآن کریم انسان های موحد و مومنی هستند که با اراده خداوند در مسیر حق از موانع عبور و با رفتن از تاریکی به راز آفرینش اشراف یافته و به مقصد رسیدند.

وی افزود: اولیاءالله عزتمند دنیا و سعادتمند آخرت هستند نورانی بودن از ویژگی آنان است که اسرار آفرینش، ملکوت اشیا و واقعیت ها را می بینند.

شاگرد آیت الله کوهستانی(ره)، انقطاع و جدایی از غیرخدا را از دیگر شاخصه ای اولیاء الله بر شمرد و افزود: خدابینی، حب عاشقانه به خدا و اخلاص از دیگر شاخصه های اولیای الهی می باشد.

وی از مرحوم آیت الله کوهستانی به عنوان عالمی متقی وارسته نام برد و ادامه داد: ایشان از واقعیات آگاه و از عمق جان به خدا پیوسته بود؛ واقع نگر و حقیقت بین، زاهد شایسته و مخلص و طلای تمام عیار برای جامعه بود.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود افزود: ایشان به وظایف شرعی خود عمل کرده و نسبت به دنیا بی رغبت بود و ساده زیستی را پیشه کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین جبارزاده خاطرنشان کرد: آیت الله کوهستانی(ره) از اولیاءالله بود که به مقصد رسیدن برای ایشان سخت نبود و وحشتی نداشت، لذا باید از طریق این مجالس ارتباط خود را با امام عصر(عج) تقویت کرده برای رسیدن به خدا مهیا شویم.

وی با بیان این که برگزاری مراسم تکریم علما و فقها، تعظیم شعائر دینی است، تصریح کرد: ما باید از این برنامه ها درس دینداری بگیریم و به دین عمل کنیم و دنیاگرا نباشیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha