پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ناصر شکریان

حوزه/ بعثت حضرت محمد(ص) به عنوان مهم ترين فراز از تاريخ عظيم و باشکوه اسلام، سرآغاز نزول کلام وحي است.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران با تبریک فرا رسیدن مبعث رسول اکرم(س) این روز را بزرگترين حادثه ونعمت الهي در تاريخ اسلام دانست و گفت: بعثت حضرت محمد(ص) به عنوان مهم ترين فراز از تاريخ عظيم و باشکوه اسلام، سرآغاز نزول کلام وحي است.

وی در ادامه سخنان خود به اهميت تبليغ و هدايت مردم به سوي دستورات الهي اشاره کرد و افزود: هر مکتبي پيامي براي جامعه دارد ومردم را به پذيرش آن فرا مي خواند و در اين زمينه از شيوه هاي ويژه اي بهره مي جويد که به اهداف اصلي آن مکتب وابسته است.

این محقق حوزوی افزود: پيامي که پيامبران الهي به گوش مردم مي رساندند بر سه محور توحيد، نبوت ومعاد پايه گذاري شده است وجه تمايز اين دعوت‌ها در کيفيت بيان آن محورها وتبيين مسائل فرعي مطالب متناسب با ظرفيت عقلي و روحي مردم زمان بود.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: پيامبر اکرم(ص) در تبليغ دين اسلام شيوه هايي را بکار برد که توانست اين دين را در قلب ها جاي دهد.

وی گفت: نخستین رکن مهم در تبليغ پيامبر(ص) ويژگي هاي برتر پيام ايشان بود پيام رسول خدا(ص) که همانا دستورات اسلام بود که بلحاظ برخورداري از معارف برتر، فطرت انسانها را بيدار کند.

حجت الاسلام شکریان به شيوه بهره گيري پيامبر اکرم (ص) از فرصت ها در تبليغ افزود: پيامبر گرامی اسلام در ميان اعراب رشد ونمو کرد با اوضاع جامعه آشنا واز معيارها وامور مورد توجه آنها باخبر بود، همين امر باعث شد تا پيامبر (ص) جهت بيان مطالب خود فراهم آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: روش هدايت پيامبر اکرم (ص) براي همه گروه ها وطبقات يکسان نبوده وهر گروه يا فردي را به شيوه اي خاص دعوت مي فرمود.

وی افزود: آنچه در همه مراحل تبليغ مددکار پيامبر اکرم (ص) باور قلبي او به هدفش بود . بالاترين توفيق تبليغي پيامبر (ص) استقامت وپشتکار آنحضرت بود که از ايمان وباور ايشان به هدف مقدسش نشات گرفته بود.

مدير كل تبليغات اسلامي مازندران گفت: پيامبر اکرم (ص) در عمل به گفتار خود بسيار حساس بود آن حضرت همواره بيش از همه به دستورات ديني که آنرا ابلاغ مي فرمود، عمل مي کرد با اين روش از يک سو اطمينان واعتماد مخاطب را جلب مي کرد واز سوي ديگر ثابت مي کرد که عمل به دستورات ديني کار مشکلي نيست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha