چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خدری بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خدری با اشاره به جایگاه استاد و معلم از دیدگاه آیات و روایات، تکریم مقام معلم را پاسداشت علم و دانایی خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، صبح امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه شهرستان دشتی با گرامیداشت هفته معلم، گفت: معلم اطلاعات و دانایی انسان را افزایش می دهد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان این که در آیات و روایات به نقش برجسته معلم اشاره شده است، ابراز داشت: به فرموده امام راحل «معلمی شغل انبیاء است» و این شاید تقدیر بسیار بالایی و از بالاترین تقدیرها نسبت به مقام معلم است، یعنی اگر انبیاء وظایف و شئونی داشتند یکی از شئون بارز آن معلمی و آموزش دادن به بشر بود.

وی با بیان این که در حوزه های علمیه علاوه بر این که اساتید، معلم هستند، هادی و راهنمای طلاب نیز می باشند، گفت: پیامبر(ص) قرآن را یاد می داد و معنا و تفسیر آن را تبیین می کرد و حکمت را به مردم می آموخت که به چه صورت در سایه دین و عقل زندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با اشاره به نقش آثار شهید مطهری در جلوگیری از بروز انحرافات در جامعه، افزود: ایشان از هر فرصتی برای مطالعه استفاده و فرصت شناس بود و از زمان حداکثر استفاده را می کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha