پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن شفیعی شاهرودی مدیر موسسه «میراث نبوت»

حوزه/ دانشنامه حضرت ابوطالب در ده مجلد چاپ خواهد شد و در آن به تمام شبهاتی که از زمان حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) درباره ایمان ابوطالب از طرف امویان و عباسیان و وهابیان مطرح شده است پاسخ داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن شفیعی شاهرودی مدیر موسسه «میراث نبوت» در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فعالیت هایی که این موسسه از سال 1386 تاکنون برای تکریم شخصیت حضرت ابوطالب (علیه السلام) انجام داده است گفت: در سال 1386 مراجع معظم تقلید به درخواست موسسه میراث نبوت، پیامی درباره بزرگداشت حضرت ابوطالب صادر کردند که حاوی نکات مهمی است و سبب شد، ستاد بزرگداشت حضرت ابوطالب را تشکیل دهیم و فعالیت هایی درباره شخصیت ایشان انجام شود.

وی افزود: در پیام مراجع معظم تاکید شده بود که برای حضرت ابوطالب باید هم باید کارهای علمی و پژوهشی انجام شود و هم شخصیت ایشان به عنوان الگو به جامعه معرفی شود.

مدیر موسسه «میراث نبوت» به تدوین دانشنامه حضرت ابوطالب اشاره کرد و گفت: این دانشنامه در ده مجلد چاپ خواهد شد و در آن به تمام شبهاتی که از زمان حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) درباره ایمان ابوطالب از طرف امویان و عباسیان و وهابیان مطرح شده است پاسخ داده می شود.

وی تصریح کرد: بخشی دیگر از این دانشنامه، دیوان حضرت ابوطالب است که اگر چه همه اشعار ایشان به دست ما نرسیده است، اما در حدود 500 بیت که در اختیار ما قرار دارد در این کتاب ذکر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی شاهرودی یادآور شد: در باره اشعار ابوطالب ابتدا به توضیح و شرح شعر می پردازیم و سپس نکات فصاحت و بلاغت آن را بیان می کنیم، زیرا برخی اشعار ایشان همچون قصیده لامیه که 110 بیت است، به تصریح مخالفانی مثل ابن کثیر که معمولا رابطه خوبی با اهل بیت(ع) ندارند؛ از هفت قصیده ای است که به سبب بلاغت در زمان جاهلیت در کعبه آویخته شده بوده است.

مدیر موسسه «میراث نبوت» همچنین از پایان تدوین فیلمنامه مجموعه تلویزیونی حضرت ابوطالب خبر داد و گفت: این مجموعه به تهیه کنندگی آقای محمد رضا شفیعی در 40 قسمت در نطر گرفته شده که در صورت تأمین بودجه کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha