چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله محسنی گرکانی

حوزه/ تولیت حوزه علمیه مروی با بیان این که استاد مطهری اسلام شناس حقیقی بود، گفت: طلاب باید زندگی سراسر خیر و برکت شهید مطهری را مطالعه کنند تا ببینند چه عواملی باعث شد ایشان معلمی نمونه، مدیری شایسته، عالمی پرهیزگار و دوستی امین برای امام(ره) باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسنی گرکانی، ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مروی تهران با تبریک عید مبعث، مهم ترین ویژگی پیامبر(ص) را اخلاق حسنه ایشان دانست و گفت: اخلاق به معنای بردباری، صبر و گذشت و ایثارگری است و همه این ها در ذات مقدس رسول اکرم(ص) در بالاترین مرتبه اعلی وجود داشت.

وی با بیان این که پیامبر(ص)، اسلام را به وسیله شمشیر و با اعمال زور پیروز نکرد، افزود: آن حضرت با بیان شیوا و رفتار رحمانی و الهی، اخلاق اسلامی و انسانی را در عمل به مردم نشان دادند و بدین وسیله آنان را به سوی دین مبین اسلام هدایت کردند و این گونه تبلیغ و رفتار با مردم باید مورد توجه طلاب جوان و مبلغ قرار بگیرد.

تولیت حوزه علمیه مروی تهران ادامه داد: همه طلابی که در مجموعه حوزه در حال تعلیم و تزکیه نفس هستند، باید به گونه ای رفتار کنند که بتوانند مردم را تربیت اسلامی کرده و به سوی دین جذب کنند.

وی خطاب به طلاب گفت: سعی کنید قرآن را خوب بفهمید، مفاهیم ارزشمند قرآنی را برای جوانان تبیین کنید و دستورات اسلامی همچون نماز، زکات و سایر موضوعات را با استنباط از آیات و روایات استخراج نموده و به مردم ارائه کنید.

آیت الله محسنی گرکانی با بیان این که استاد مطهری یک اسلام شناس حقیقی بود، افزود: طلاب باید زندگی سراسر خیر و برکت شهید مطهری را مطالعه کنند تا ببینند چه عواملی باعث شد تا ایشان معلمی نمونه، مدیری شایسته، عالمی پرهیزگار و دوستی امین برای امام(ره) باشند.

تولیت حوزه علمیه مروی تهران در ادامه با اشاره به این که معلمی شغل انبیاست، تشریح کرد: همه انبیاء در طول تاریخ همگی معلم بودند. معلم یعنی آموزنده احکام الهی به مردم، بنابراین چه مرجع تقلید و چه استاد حوزه و دانشگاه، همگی معلم اند و انشاءالله همه بتوانیم وظیفه مقدس معلمی را به نحو احسن انجام دهیم.

وی افزود: یکی از وظایف معلمی، تعلیم کتاب و حکمت به مردم است. حکمت یعنی معرفت. وقتی ظاهر آیات را می خوانیم، نباید گذرا و سطحی باشد، بلکه باید با تدبر، تعقل و تفکر به تک تک کلمات آیات توجه کنیم تا معرفت الهی در دل و جان ما جاری گردد و با کسب معرفت این امکان برای مومنین خواهد بود تا با انجام عمل صالح و کسب ایمان، خودشان را از زیان دنیا و شر شیاطین محفوظ بدارند.

آیت الله محسنی گرکانی خطاب به اساتید حوزه نیز گفت: همان طور که شما علم و تجربیات خویش را در اختیار طلاب قرار می دهید، سعی کنید بهترین ها را برای جامعه اسلامی تربیت کنید و در کلاس ها مقید باشید، قبل از شروع درس، یک حدیث و روایت بیان کنید تا شاید این بیانات شما تلنگری برای هدایت و اصلاح نفوس آنان باشد.

برپایه این گزارش، در این مراسم همچنین با حضور آیت الله گرکانی از اساتید حوزه علمیه مروی تقدیر و 10 نفر از طلاب این حوزه، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.  42/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha