جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) گفت: در قیامت کسانی پیرامون اهل بیت (علیهم السلام) جمع می شوند که در دنیا خدمتی حقیقی به آنها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در درجمع خادمان حرم بانوی کرامت هدف از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) را به کمال رساندن مکارم اخلاق عنوان کرد و گفت: مکارم اخلاق و رشد دادن اخلاق از اهداف بزرگ بعثت رسول اکرم(ص) بوده است.
وی با بیان این که اخلاق خوب داشتن از همه انسان ها پسندیده است، تصریح نمود: داشتن مکارم اخلاق در میان انبیا و اوصیای الهی کسانی که پیرامون این شخصیت های بزرگ هستند، جنبه الزام می یابد؛ از جمله این افراد، خادمان حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) هستند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) افزود: ممکن است خادم در زندگی روزمره خود با مشکلات و دشواری هایی مواجه شود که فکر آنها را به خود مشغول نماید، ولی زمانی که در لباس خادمی حضور می یابد، نباید این مشکلات در برخورد او با زائران تأثیری داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است رفتار اشتباه خادم موجب آزرده خاطری زائر و خدای ناکرده موجب نگرش منفی او به این آستان شریف گردد.
وی با بیان این که باید به گونه ای رفتار نماییم که در شأن پیروان و خادمان اهل بیت (علهیم السلام) باشد، گفت: رسیدن به این اخلاق، نیازمند تقویت اعتقادات در عرصه خدمت رسانی است. وظیفه ماست که اخلاق خود را خوب کنیم تا علاوه بر اینکه رضای خدا را جلب کنیم، از عذاب نیز در امان باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ضرورت حفظ کرامت زائران بر اساس اصول خادمی را ضرورتی در این عرصه دانست و گفت: اگر ما در عرصه خدمت به مکتب اهل بیت (علیهم السلام) اگر درست عمل کنیم، زندگی دنیای ما ارزش می یابد و نسل و ذریه ما نیز از برکات آن نیز بهره مند می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در روز قیامت کسانی پیرامون اهل بیت (علیهم السلام) جمع می شوند که در دنیا خدمتی حقیقی به آنها داشته باشند. باید قدر فرصتی که در اخیار ما قرار داده شده و در این حرم شریف، در لباس خادمی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) قرار گرفته ایم، بدانیم و با خدمتی درست، شکر این نعمت الهی را به جای آوریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha