جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ آیا به راستی تربیت اساتید مسلط و متخص علوم حوزوی صرف و بدون اهتمام به تربیت اخلاقی یک ارزش است، قطعا پاسخ منفی است و سعادت و ارزشی در آن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه اصفهان، ضمن تبریک  هفته معلم و ارج نهادن به مقام والای اساتید حوزه، اظهار کرد:  هر کار و عملی که ما برای حوزه های علمیه انجام دهیم، نتیجه آن را  در مدارس خواهیم دید.

نماینده ولی فقیه در اصفهان افزود: همه اساتید بر اهمیت اسلام به مسئله تعلیم و تربیت واقف بوده، اما نکته ای که نباید از آن غافل شد، تاکید اسلام بر تربیت افرادی متخصص در دین و اخلاق مدار است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: تاکید اسلام بر تزکیه و تهذیب براساس اهمیت اخلاق است، بنابراین آموختن اخلاق به  طلاب در کنار آموزه های  دینی و علوم حوزوی یک الزام  و وظیفه اساتید است.

وی خاطرنشان کرد: آیا به راستی تربیت اساتید حوزوی مسلط و متخص به علوم حوزوی صرف و بدون اهتمام به تربیت اخلاقی یک  ارزش است، قطعا پاسخ منفی است و سعادت و ارزشی در آن نیست، لذا اساتید حوزوی باید خود را موظف به تعلیم اخلاق با کردار و رفتار خود به طلاب بدانند.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان گفت:  براساس اصول دینی، 15 دستور برای معلم نسبت به متعلم ذکر شده که اغلب آنها مبتنی بر اخلاق است، استاد حوزه باید در هنگام تدریس علوم تخصصی حوزوی، با گفتار و رفتار خود اخلاق را به طلاب بیاموزد.

313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha