سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ایمان

حجت الاسلام مختاری با بیان این که عقل بدون علم کارساز نیست و باید با عقل خود به علم رسید، گفت: ایمان مهمترین و اثربخش ترین بخش پیوند دهنده عقلانیت و علم ماست، چرا که اگر ایمان نباشد عقل و علم به تباهی خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام مختاری، امروز در همایش تجلیل از اساتید مدرسه علمیه معصومیه بیرجند، رشد جایگاه فکری و معنوی شهید مطهری را طبق قاعده و فرمول دانست و گفت: این استاد فرزانه معجزه نبود، بلکه به خاطر همت والای خویش به جایگاه ویژه ای رسید و کمتر کسانی هستند که طبق منش ایشان زندگی کنند.

استاد حوزه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راه این استاد فرزانه روشن و مشخص است، افزود: اگر طبق راهنمایی قرآن و عترت قدم برداریم، می توان شهید مطهری و حتی بالاتر هم شد.

وی، پایه های عزت، آرامش، خوشبختی و جاودانه شدن را در چند اصل و رکن بیان کرد و گفت: اولین قدم عقلانیت، تفکر، تعقل است، چه به صورت نظری و چه عملی، لذا باید عاقلانه فکر کرد، عاقلانه اندیشید و عاقلانه عمل کرد.

حجت الاسلام مختاری، عقلانیت را پایه رشد و کمال هر فرد عنوان کرد و ادامه داد: تفکر و عقلانیت دو شرط دارد تا انسان را به کمال برساند، یکی اولویت بندی ها درست و قرآنی است که انسانیت من و هویت من چیست؟ نه این که چگونه و سریعتر پول دار شد.

وی، شرط دوم عقلانیت را مبدا شناسی دانست و گفت: باید فلسفه آدمی و آفرینش را شناخت تا بتوان به هدف اصلی که رشد معنوی و فکری در جهت اتصال به خالق هستی است، رسید.

استاد حوزه خراسان جنوبی، قدم بعدی را باور به آخرت عنوان کرد و افزود: اگر ما آخرت را باور کنیم، دیگر موانع راه برایمان سخت و دشوار نیست و حتی حاضرین جانمان را فدای این راه کنیم.

حجت الاسلام مختاری با بیان این که عقل بدون علم کارساز نیست و باید با عقل خود به علم رسید، افزود: ایمان مهمترین و اثربخش ترین بخش پیوند دهنده عقلانیت و علم ماست، چرا که اگر ایمان نباشد عقل و علم به تباهی خواهد رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha