سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 379117
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
همایش بزرگداشت شیخین صدوقین در مزار ابن بابویه در قم

حوزه/ همایش علمی بررسی شخصیت و جایگاه علمی شیخین صدوقین ظهر امروز با حضور علما و فضلا و پژوهشگران حوزوی و مدیران حوزوی و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،در این همایش که در مرقد شریف علی بن حسین ابن بابویه از محدثین و علمای نامدار جهان تشیع برگزار شد مدیران حوزوی و استانی و مدیران اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قم و مراکز و موسسات علمی و پژوهشی و فرهنگی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم آیت الله ممدوحی در سخنانی به ذکر جایگاه شیخین صدوقین در دو مقطع حساس غیبت صغری و پس از غیبت صغری پرداخت و به شرح اقوال علما و بزرگان پیرامون شخصیت این حضرات پرداخت.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام عباسی مدیر مرکز تخصصی حدیث حوزه نیز در سخنانی با اشاره فعالیت های علمی و فرهنگی شیخین صدوقین و بیان ویژگی های مکتب علمی قم به تشریح فعالیت های این دو عالم بزرگوار جهان تشیع پرداخت.

برگزاری برنامه مدیحه سرایی اهل بیت(ع) و همچنین ارایه توضیحات توسط یکی از کارشناسان مذهبی پیرامون جایگاه و تاریخ زندگانی این دو شخصیت علمی ناب جهان تشیع، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان مراسم نیز بسته های فرهنگی شامل نرم افزار آثار صدوقین و کتبی  پیرامون شناخت جایگاه این دو عالم به حاضران اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha