چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله امینی

حوزه/ منتخب خبرگان رهبری طولاني شدن روند اجراي طرح ها، موجب آزار مردم خواهد شد كه در رابطه با اين موضوع بايد تدبير لازم صورت پذيرد.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه»، آيت الله اميني در ديدار سید مهدی صادقی استاندار قم طي سخناني با اشاره به مشكلات به وجود آمده براي مردم در برخي از ساخت و سازها اظهار كرد: حقوق مردم و ساكنين اطراف پروژه هاي عمراني بايستي رعايت شود.

وي با تاكيد بر ضرورت انجام هرچه سريعتر پروژه هاي عمراني افزود: طولاني شدن روند اجراي طرح ها، موجب آزار مردم خواهد شد كه در رابطه با اين موضوع بايد تدبير لازم صورت پذيرد.

استاد حوزه با اشاره به ضرورت توجه به تأمين حق و حقوق شهروندان در اجراي پروژه هاي عمراني ادامه داد: نهادهاي حاكميتي بايد بر اين گونه موارد نظارت دقيق داشته باشند.

آيت الله اميني، همچنين تسريع در تدوين طرح جامع شهري توسط نهادهاي مسئول را از ديگر ضرورت هاي شهر قم عنوان و تصريح كرد: همه ي برنامه ها و تصميم گيري ها مي بايستي بر اساس چشم انداز آينده و منطبق بر اين طرح اتخاذ گردد.

وي با اشاره به مضرات و تبعات جزئي نگري تصريح كرد: مسئولان بايد به جاي پرداختن به امورات جزئي به مسائل اساسي استان بپردازند.

سيد مهدي صادقي استاندار قم نيز در اين ديدار با اشاره به برخي طرح هاي غيركارشناسي آغاز شده در سالهاي اخير اظهار كرد: بعضي از اين پروژه ها ضمن اينكه باري را از استان بر نمي دارند، نيازمند تزريق اعتبارات زيادي براي اتمام هستند.

وي با اشاره به نياز پروژه هاي عمراني جاري سطح كشور به اعتبار 400 هزار ميلياردي افزود: دولت در چنين شرايطي در تلاش است تا با اعطاي اين طرح ها به بخش خصوصي زمينه ي تسريع در اجراي آنها را فراهم نمايد.

استاندار قم با بيان اينكه طرح تفصيلي شهر قم در راستاي تعيين چارچوب حركت مسئولان مديريت شهري نقش تعيين كننده دارد ادامه داد: در تلاش هستيم تا بر اساس معماري ايراني اسلامي اين طرح را به تصويب برسانيم.

صادقي همچنين با اشاره به وجود دو هزار هكتار بافت فرسوده در قم خاطرنشان كرد: 250 هزار نفر از شهروندان در بافت فرسوده زندگي مي كنند و در تلاش هستيم تا با جذب سرمايه گذار اين مشكل را حل نماييم.

استاندار قم پس از این دیدار با حضور در پروژه ی شهید کاظمی از این طرح عمرانی بازدید نمود و از نزدیک در جریان روند پیشرفت آن قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha