چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت ابوطالب

حوزه/ مراسم بزرگداشت حضرت ابوطالب(ع) در مجتمع فرهنگی و موقوفه حضرت ابوطالب در مشهد، با حضور تعدادی از روحانیان و اقشار مردم این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین امینی سبزواری، استاد حوزه علمیه مشهد در این مراسم با اشار به این که در طول تاریخ نسبت به جناب ابوطالب بی وفایی و کم توجهی شده است، گفت: امروز این امر بیشتر شده که امامان جماعات و روحانیان می بایست نسبت به آن توجه کنند تا این حالت غفلت از شخصیت ابوطالب در جامعه به شناخت بیشتر آن جناب منجر شود.

وی افزود: این در حالی است که وهابی ها و فعالان ضددین با بیش از سی هزار سایت فعالیت می کنند.

این استاد حوزه علمیه مشهد با تاکید بر اینکه باید شخصیت حضرت ابوطالب(ع) را معرفی کرد، اظهار داشت: به عقیده ما پدر حضرت امیرمومنان(ع) یکی از اوصیای الهی و عهده دار اتصال سلسله آدم تا خاتم رسولان بوده است.

وی با بیان اینکه معصومان(ع) نسبت به این شخصیت والا سکوت نکرده اند و بر اساس همین سیره بزرگان و عالمان دین درباره وی کتاب هایی مانند «ابوطالب، مومن آل قریش» تالیف کرده و علامه امینی در جلد 7 الغدیر، درباره آن جناب مطالبی نوشته که باید مطرح و آموزش داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین امینی سبزواری معرفی آن جناب را از راه های عملکرد شخصی و گفتار وی و نیز توجه به فرمایشات معصومان(ع) عنوان و درادامه به چند نمونه از فعالیت ها و حمایت های وی از رسول خدا(ص) اشاره و خاطر نشان کرد: دفاع یک شخص از یک فرد خاص به علت عصبیت و قومیت یا تثبیت حکومت و یا عقیده است و دفاع ابوطالب در دفاع از پیامبر(ص) نه تنها برای ایجاد قدرت و تثبیت حکومت نبود بلکه از قدرتش نیز کاسته شد.

وی افزود: اگر تاریخ زندگی جناب ابوطالب را بررسی کنیم، نمونه های والایی در دفاع از اسلام و رسول خدا(ص) می توان یافت.‌

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha