جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم فارغ التحصیلی ۲۱۰ نفر از دانش آموختگان جامعه المصطفی

حوزه/ دکتر سرمدی با اشاره به این که تصاویر سوء جریان های افراطی و تکفیری غباری را بر روی چهره واقعی اسلام ایجاد نموده است، گفت: بر فعالان عرصه بین الملل لازم است، تا با تلاشی مضاعف، این غبار را از چهره اسلام بزدایند. اندوخته ها و اخلاق شما می تواند چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  دکتر مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه ایران در مراسم فارغ التحصیلی تعدادی از دانش آموختگان المصطفی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک مبعث رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله)، تصریح کرد: امید است، همزمانی برپایی این مراسم با این روز فرخنده، مقدمه ای برای حرکت عمیق و تأثیرگذار معارف ناب الهی در گستره جهانی باشد.

قائم مقام وزیر امور خارجه ایران در ادامه به همکاری های گسترده دیپلماسی رسمی و دیپلماسی های علمی، فرهنگی و دینی ایران اسلامی اشاره نمود و ابراز داشت: تعامل از مهمترین سیاست های روابط خارجی ایران اسلامی است.

وی به دوران دو قطبی جهان و اقماری کشورهای جهان در آن دوران اشاره نمود و یادآور شد: در دوران کنونی که از آن به دوران گذار یاد می شود، بازیگران جدیدی به صحنه روابط بین الملل افزوده شده اند، که هر کدام می توانند در صورت داشتن علم، معرفت، معنویت و اخلاق تأثیرگذار باشند؛ گاهی این تأثیرگذاری از یک دولت هم بیشتر است.

سرمدی ضمن اشاره به نقش آفرینی آدمی در عرصه های مختلف، با تأکید بر این که در عصر کنونی صاحبان خلاقیت و ابتکار می توانند، فعالیت های بزرگی را که در گذشته قابل تصور نبود، رقم بزنند، اظهار داشت:  انسان فرهیخته، خلاق و متخلق به اخلاق الهی چنان تأثیری در محیط پیرامونی خود می تواند داشته باشد که هرگز در گذشته تصور نمی شد.

قائم مقام وزیر امور خارجه ایران با بیان این که در دوران گذار، کمپین ها و سازمان های مردم نهاد، به بازیگران و تأثیرگذاران صحنه روابط بین الملل تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: اگر هر فردی ترکیبی از مکارم اخلاق، تسلط به معارف الهی، خلاقیت و ابتکار را در خود پرورش دهد، بدون تردید تأثیرگذاری زیادی در عرصه های بین المللی خواهد داشت.

وی تشکیل کمپین های مختلف در فضای مجازی و به چالش کشاندن هزینه کردهای میلیارد دلاری سازمان های جاسوسی و امنیتی را از بسترهای ایجاد شده در عصر کنونی عنوان کرد و ابراز داشت: در دوران گذار، تأثیرگذاری عمیق تمامی دولت های جهان، حتی دولت های کوچک، سازمان های مردم نهاد و موسسات علمی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

سرمدی ضمن تأکید بر توجه روز افزون به دیپلماسی علمی و فرهنگی، تولید گفتمان را از مهمترین الزامات و نقش های تأثیرگذار در روابط علمی و فرهنگی عرصه بین المللی دانست و یادآور شد: اکنون عطش فزاینده ای نسبت به تبیین معارف ناب الهی در گستره جهانی به وجود آمده است.

سخنران این مراسم با بیان این که متأسفانه تصاویر سوء جریان های افراطی و تکفیری غباری را بر روی چهره واقعی اسلام ایجاد نموده است، اذعان داشت: بر فعالان عرصه بین الملل لازم است، تا با تلاشی مضاعف، این غبار را از چهره اسلام بزدایند. اندوخته ها و اخلاق شما می تواند چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهد.

وی تبیین اسلام مبتنی بر عرفان، معنویت و اخلاق را از مهمترین عرصه های فعالیتی در دوران کنونی ذکر کرد و ابراز داشت: این دوران، دوره کنش گری هر فرد خلاق، مبتکر و عالم است؛ هر کس بتواند گفتمان نویی را در قالب مناسب برای پاسخ گویی به نیازهای جهانی ارائه دهد، از جایگاهی متعالی در روباط بین الملل برخوردار خواهد بود.

قائم مقام وزیر امور خارجه ایران با اشاره به این که فعالیت خالصانه و متعهدانه اثرات فزاینده ای در دیپلماسی های علمی و فرهنگی دارد، اذعان داشت: فارغ التحصیلی به نوعی عرصه ورود به اجتماع برای تبیین آموزه های الهی است.

سرمدی در پایان ایمان قوی، تمسک به اخلاق، معنویت و تقویت دانش های اسلامی را از مهمترین موانع فعالیت های سوء دشمنان الهی عنوان کرد و یادآور شد: باید با زبان ملت ها، برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی به دولت های جهان کمک نماییم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha