سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 پژوهش

خبر گزاری حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین گفت: در این مدرسه در کنار برنامه های آموزشی، فعالیت های پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و برگزاری کلاس ها و جلسات فوق برنامه در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام احمدعلی عبدی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، درباره عملکرد آموزشی این مدرسه گفت: در سال جاری 120 طلبه پایه یک تا شش، در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی به برنامه های آموزشی مدرسه اشاره کرد و افزود: برنامه های آموزشی بیشتر حول محور برنامه های ابلاغی از قم برگزار می شود و افزون بر آن، کلاس های صرف کاربردی، جلسات مباحثه و ... نیز برگزار می گردد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین با اشاره به فعالیت های فرهنگی طلاب، ادامه داد: در طول هفته نیز طلاب برای برگزاری نماز جماعت در مساجد حضور پیدا می کنند و شب های دوشنبه علاوه بر نماز جماعت، به برگزاری جلسات حدیثی یا می پردازند.

وی اضافه کرد: فعالیت های دیگری نیز در زمینه فرهنگی و ورزشی مانند برپایی اردوی کوهنوردی و ورزش صبحگاهی در برنامه ها گنجانده شده و در طول تابستان نیز برنامه ای برای پاسخ گویی به سوالات و مسایل مردم توسط اساتید به صورت یک ساعت در هر روز، در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام عبدی، حضور طلاب معمم در ایستگاه های صلواتی در مناسبت های مختلف را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و افزود: مدرسه امیرالمومنین(ع) فامنین در زمینه بسیج طلاب فعالیت های فرهنگی خوبی دارد و در سطح استان به عنوان پایگاه نمونه برگزیده شده است.

وی درباره فعالیت های پژوهشی طلاب مدرسه نیز گفت: در این مدرسه جدا از ساختمان اصلی حوزه، سالن پژوهشی، اتاق کامپیوتر و اینترنت و کتابخانه برای مطالعه و فعالیت های پژوهشی طلاب در نظر گرفته شده است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین در پایان خاطرنشان کرد: در طول سال دو مقاله و کار پژوهشی از طلاب خواسته می شود و موضوعات مقالات اغلب از کتب درسی و مباحث فقه و اصول و کلام توسط اساتید و یا به صورت اختیاری توسط خود طلاب انتخاب می شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha