جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرقه ها

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه صادقیه سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی آموزشی آشنایی طلاب با فرقه های نوظهور و جریان ها انحرافی، در مدارس علمیه سمنان خبر داد.

حجت الاسلام زین العابدین گلایری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی طلاب با فرقه های نوظهور و جریان ها انحرافی، گفت: آگاهی بخشی و ارائه اطلاعات درست و کافی، سد محکمی در برابر دسیسه های دشمن است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صادقیه سمنان در ادامه افزود: در عصر ارتباطات، با انبوهی از هجمه های دشمن مواجه ایم که ضرورت و اهمیت پرداختن و مورد توجه قرار دادن فضای مجازی و فرقه های نوظهور و جریانان های منحرف فکری را دو چندان کرده است، لذا با هدف آگاهی بخشی به طلاب، برگزاری گارگاه آموزشی، با حضور اساتید برجسته در مدارس علمیه، در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارگاه آشنایی طلاب با فرقه های نوظهور و جریان ها انحرافی به ویژه در حوزه مهدویت، در قالب 12 ساعت آموزشی، در مدارس سفیران هدایت، الزهرا(س) خواهران، صادقیه سمنان و باقرالعلوم علیه السلام سرخه برگزار شده است.

حجت الاسلام گلایری، وجود فرقه های نوظهور و جریان انحرافی را یکی از آسیب های تهدید کننده استان سمنان دانست و ابراز امیدواری کرد: با شناخت آسیب ها و برگزاری کارگاه های آموزشی گام های موثری در مقابله با جریان های انحرانی حوزه مهدویت برداشته شود.

ضرورت شناخت شگردهای مدعیان دروغین

حجت الاسلام محمد هادی عباسی از مدرسین حوزه و دانشگاه نیز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی فرقه های نوظهور ویژه طلاب سمنانی، گفت: امروز شناخت دشمن و شگردهای مدعیان دروغین جریانات انحرافی عرصه مهدویت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: براساس تحقیقات میدانی در بحث آسیب ها و تهدیدهای فرقه های نوظهور، آشنایی و واکسینه کردن مردم به ویژه طلاب در مقابل هجمه های دشمن از اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی به شمار می رود.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: با توجه به استفاده فرقه های نوظهور از برخی آیات و روایات، خواب ها، استخاره و ... سعی شده در قالب برگزاری کارگاه هایی، اطلاع رسانی کامل و جامعی به طلاب سمنانی صورت گیرد.

حجت الاسلام عباسی در پایان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری کارگاه های بررسی ترفند های جریان های انحرافی، تصریح کرد: امروز طلاب باید وارد میدان مقابله با جریان های منحرف شوند و مسئولین هم از آنها حمایت کنند، چرا که دشمن بیدار است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha