سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مجتبی ملکی همکاری ها

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: اگر بخواهیم تربیت اسلامی با همه مقتضیات در آموزش و پرورش به‌ عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت محقق شود، باید از ظرفیت های بیرونی و در رأس آنها حوزه‌های علمیه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، امروز در دهمین نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش (قطب 3 کشوری) که در بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: تعامل و همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه کاری سلیقه‌ای، کوتاه‌مدت و تاکتیکی نیست، بلکه یک سیاست بلندمدت، استراتژیک و بر خاسته از نیاز و ضرورتی است که احساس می‌شد.

وی با اشاره به این که همکاری حوزه‌ و آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با رویکرد تربیت اسلامی تعریف شده است، ابراز داشت: اگر بخواهیم تربیت اسلامی با همه مقتضیات در آموزش و پرورش به‌عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت محقق شود، باید از ظرفیت های بیرونی و در رأس آنها حوزه‌های علمیه استفاده شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعامل و همکاری در عرصه‌های مختلف پژوهش و آموزش منابع انسانی و برنامه‌ریزی تعریف شده و در قالب تفاهم‌نامه‌های مشترک بستر لازم برای تعامل و همکاری فراهم می‌شود.

تربیت  ۳۶ هزار شهید دانش آموز

دبیر ستاد همکاری های حوزه‌ و آموزش و پرورش یادآور شد: در سالیان طولانی که آموزش و پرورش نوین در ایران ایجاد شده است، شاهد خدمات مدیران بوده‌ایم، اما اوج عمل و ایفای نقش معلمان، تربیت 36 هزار شهید دانش‌آموز بود که دست‌پرورده معلمان و خانواده‌های متعهد بودند.

وی تصریح کرد: امروزه با دشمنی مجهز روبرو هستیم که برای ضربه زدن به ما تلاش می‌کند، به‌گونه‌ای که ایمان کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده است، در مقابل فرهنگیان متولی حراست از معنویت و ارزش‌های دینی هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: قطعاً تعامل و همکاری حوزه و آموزش و پرورش می‌تواند نتایج چشمگیری داشته باشد و نسل آینده ساز جامعه را در بربر انحرافات بیمه کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اضافه کرد: آموزش و پرورش دست همکاری به‌سوی همه اندیشمندان، مراکز آموزش عالی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی برای پیشبرد اهداف خود دراز می‌کند.

اجرای طرح سرباز طلبه

وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سرباز طلبه در آموزش و پرورش، گفت با موافقت مقام معظم رهبری، از خدمات طلابی که در حال گذراندن خدمت سربازی هستند برای ترویج فرهنگی دینی و مذهبی در مدارس بهره خواهیم برد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بیان کرد: با هدف تقویت تعامل آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه، به دنبال استفاده از خدمات طلاب سرباز وظیفه در مدارس برای فعالیت‌های دینی و مذهبی هستیم.

فعالیت 1600 مدرسه امین در سراسر کشور

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: طرح امین از طرح‌های مهم همکاری‌های حوزه با آموزش و پرورش است و در حالی که تا سال 90 این طرح در 20 مدرسه اجرا می‌شد اکنون این رقم به 1600 مدرسه رسیده است. در قالب این طرح روحانیون در مدارس حضور می‌یابند و مشاوره‌های مذهبی و فعالیت‌های تبلیغی را در مدارس اجرا می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha