جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مصباح یزدی؛

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: طلبه ای که سعادت بر تن کردن لباس روحانیت را داشته باشد، در واقع به نوکری و سربازی در محضر امام زمان علیه السلام تحقق عینی بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت: ما در این آیین می خواهیم بر نوکری و سربازی امام عصر(عج) تاکید کنیم و عهد ببندیم که در مسیر حق و حقیقت و صراط مستقیم گام برداریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: سربازی و در رکاب امام زمان(عج) بودن، سعادتی است که شامل حال همه نمی شود و طلاب پس از گذراندن سال ها تحصیل، درس و بحث علمی با نیتّی قلبی توفیق و سعادت رسیدن به این مهم را پیدا می کنند.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه با تمثیلی افزود: اگر به میوه گردو نگاه کنیم به ترتیب به پوسته سبز رنگ، پوسته سخت، پوسته نازک و مغز و در نهایت روغن گردو خواهیم رسید، این مصداق این مطلب است که همه عالم از یک ظاهر و باطنی تشکیل شده اند که با حفظ ظاهر می توان به باطنی خوب و ارزشمند دست پیدا کرد.

این استاد برجسته حوزه بیان داشت: اگر روحانیت و طلبه برای لباس خودش ارزش و احترام قابل باشد، بدون تردید باید بسیاری از مسائل را حفظ و رعایت کند تا به خودی خود به باطنی سالم و ارزشمند دست پیدا کند.

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در طول تاریخ 1400 ساله اسلام، کسانی بودند که با طینتی پاک و ظاهری در شأن خدمتگزاری امام زمان(عج) سبب شفای بیماران، رفع گرفتاری مستضعفین و توفیق شرفیابی خدمت صاحب الزمان(عج) را پیدا کردند.

آیت الله مصباح یزدی « راستی » و « صداقت » را دو ویژگی بارز اهل علم و علمای بزرگ عنوان کرد و افزود: برای اینکه طلبه ای خدمتگزار به معنای واقعی باشیم باید این دو ویژگی را در خود پرورش دهیم تا به جایگاه واقعی خود برسیم.

ایشان به بیان خاطره ای از آیت الله بهجت (ره) پرداخت و گفت: آیت الله بهجت (ره) فرمودند (بدون اینکه به سوال کننده و پاسخ دهنده اشاره کنند) سوال شد؛ آیا حضرت معصومه (س) فقط برای اهل قم شفاعت می کند؟ و پاسخ دادند: میرزای قمی برای اهل قم کافی است و حضرت معصومه(س) برای همه شیعیان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: میرزای قمی روحانی و طلبه ای همانند دیگران بود که شأن لباس روحانیت و نوکری امام زمان (عج) را حفظ کرد و با راستی و صداقت به این مراتب معنوی و الهی رسید.

آیت الله مصباح یزدی خطاب به طلاب حوزه های علمیه گفت: قدر خودتان و نعمت انقلاب اسلامی را بدانید و در سنگر علم و تهذیب سرآمد همگان باشید.

لازم به ذکر است در انتهای مراسم جمعی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم به دست آیت الله مصباح یزدی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha