سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: جانبازان یادگاران دوران ۸ سال دفاع مقدس و از برگ های تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی موسوی شکوری امروز در اجتماع باشکوه 700 نفر از جانبازان شهرستان خوی که به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز تشکیل شده بود ، با اشاره به جایگاه رفیع جانبازی در راه اسلام اظهار داشت: رسول خدا(ص) می‌فرمایند:« هرکـه در راه خـدا مـجروح شـود، در روز قیامت در حالى مى‏آید که بویش همچون بوى مشک باشد و نشان شهیدان بر اوست و هرکه از روى اخلاص شهادت را از خداوند بخواهد، خداوند اجر شهید به وى دهد هر چند در بسترش بمیرد».

وی افزود: در مجموع 548 هزار و 499 جانباز در سراسر کشور داریم  که از این تعداد 18 هزار و 176 نفر مربوط به استان آذربایجان غربی و  دو هزار و یکصد نفر مربوط به شهرستان خوی هستند.

مدیر حوزه علمیه خوی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع حضرت ابوالفضل العباس(ع) جانباز کربلا تصریح کرد: امام زین العابدین(ع) می‌فرمایند:« عبّاس را نزد خداوند مـنزلـتـى‏ اسـت ‏كـه در روز قـيامـت هـمـه‏ شـهيـدان بر آن رشـك‏ مـى‌‏بـرنـد».

حجت الاسلام شکوری در ادامه جانبازان دفاع مقدس را  برگ های تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: شما عزیزان جانباز از یادگاران دوران دفاع مقدس هستید، دورانی که هیچ قلمی و هیچ گوینده‌ای و هیچ مورخی توان بازگو کردن حقایق و واقعیت‌های بی‌شمار آن را ندارد و در سینه‌های شما جانبازان اسرار زیادی نهفته است.

وی افزود: 8 سال دفاع مقدس دوران غربت و مظلومیت ملت متعهد ایران، انقلاب اسلامی و نظام نوپای جمهوری اسلامی بود که استکبار جهانی و رژیم های مرتجع منطقه همانند کرکس‌ها و لاشخورها به ایران اسلامی حمله کردند لکن در برابر شما جوان‌مردان ایثارگران و از جان گذشتگان سیلی محکمی خوردند که هیچ وقت فراموش نـخواهند کرد.

امام جمعه خوی با اشاره به برخی از آثار و برکات دوران دفاع مقدس بیان داشت : ارائه تجربه موفق از مقاومت یک ملت در برابر قدرت‌های جهانی، به نمایش درآوردن قدرت مـعنویت و مـدیریت ولایـت فـقیه،اندوختن تجربیات ارزشمند نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تکرار عملی شعار عاشورایی پیروزی خون بر شمشیرو شناختن دشمنان و دوستان خود از برکات دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha